naimalakko

Yksi ääni meni muualle

/ #298 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Loogisesti sannavain,

07.05.2011 14:53

#289: sannavain -  tuo liitto olisi ”yhteiskunnan määrittämä sopimus miehen ja naisen välisestä liitosta” aivan kuin se olisi jonkinlainen lopullinen totuus ja että ihmiset eivät voisi sopia myös toisin (kuten monessa länsimaassa on jo tehtykin).

Jos avioliitto on kulttuurisesti ja lain mukaan miehen ja naisen välinen liitto/sopimus, en ymmärrä miten se lopullinen totuus toistaiseksi olisi jotain muuta.

Olen käsitellyt tätä teemaa kyllästymiseen saakka... Valitettavammaksi asia muuttuu kun muistamme, että kommenttisi ovat ns. sivustahuutelijan kommentteja keskusteluun, jota kävin toisen kirjoittajan kanssa

No jos olet kyllästynyt, minkä takia väität sitten? Avioliiton tarkoitus on perustaa perhe PISTE

Kertauksen vuoksi, avioliiton tarkoitus on perustaa perhe PISTE

Jos olen sivustahuutelija, mitä silloin vastaat? Otan kantaa omalta näkökulmaltani eikä täällä tietääkseni sitä ole rajattu. Itse kirjoitin ensimmäisen viestin vain, jotta sain ilmaistua mielipiteeni vihreiden tempauksesta, jonka takia yksi ääni meni muualle. Sinä päätit vastata siihen ja sen pohjalta keskustelumme on edennyt. Jos sinulle ei kommenteillani ole arvoa, ei kai kukaan edellytä sinua ottamasta niihin kantaa. Jos kirjoitat pitkät jaaritukset puutaheinää toisen kanssa, joka kirjoittaa vastaavat jaaritukset puutaheinää, en näe, että minulla on mitään velvollisuutta lukea niitä useiden sivujen mittaisia jaarituksia, omiin kommentteihin minulla on perusteet ja jos olet ollut erimieltä, niin sillä hyvä. Ei se tarkoita, että eriävä mielipiteesi kumoaisi minun perustelut jatkossa.

"Oikeusjärjestelmämme ja lainkäyttömme pohjautuu antiikin Rooman käytäntöihin, joten olisi loogista, että esimerkiksi tuomioistuimissa vala vannottaisiin ylijumala Jupiterin kautta."

Oletko tutustunut yhtään Rooman historiaan? Mikä osa Rooman historiasta oli se, jota vietiin ympäri maailman? Bysantti taitaa olla aika vieras, jos jupiteria kuvittelet Roomalaisen kulttuurin perinnöksi. Jupiter, kuten monet muut jumalat oli rooman alkuaikoina, kulttuuri eteni ja kehittyi. Meidän kulttuuri on levitetty kristinuskon mukana. Uskon vapauden nimissä voit toki palvoa vaikka baalia, sehän on ollut lähi-idässä aika aikaisin. Ehkä presidenteillekin kuuluisi rakentaa mausoleumit tai pyramidit, kun kulttuurimme juontaa kuitenkin Niilin suistoilta.

Tasa-arvoisen avioliittolain vastustaminen instituution kristillisellä historialla

Nyt vääristelet kirjoittamaani tahallaan. Milloin minä olen vastustanut tasa-arvoista avioliittolakia? Olen ehdottomasti sen puolella, että nainen ja mies on tasa-arvoinen lain, avioliiton ja avioliittolain edessä, eikä vammaisia tai ketään muutakaan voi estää solmimasta miehen ja naisen välistä avioliittoa. Kerroin naisten alisteisesta asemasta kulttuurin näkökulmasta ja avioliiton päinvastoin naisen oikeuksien huomioimisena.

”Osa homopareista kykenee, toisilla lapset ovat seuranneet kyvyttömyydestä pitää kiinni alkuperäisestä perheestään.” Ala-arvoista ja ylimielistä, mutta toki odotettua kommentointia kristilliseltä arvopohjalta ponnistavalta heteroseksuaalilta.

Tosiasia on, että suurin osa homoparien lapsista on epäonnistuneista avioliitoista. Toki siinä on puolisokin syynä, mutta kaksi ihmistä solmii liiton ja kaksi ihmistä eroaa siitä, ei yksin pysty riitelemäänkään. Samaa esiintyy heteropareilla, enkä korostanut tuota mitenkään.

”Olemme sitoutuneet, että lapsen etu huomioidaan ensimmäisenä." On vaikea hahmottaa lapsen edun toteutumista nykytilanteessa, jossa perheet erotellaan ei-biologisen vanhemman sukupuolen mukaan.

Jos et hahmota lapsen etua, en näe, minkä takia edes mietit instituution rikkomista, jonka kaikkein tärkein osa on lapset.

Puhut vielä huostaanotosta. Mielestäni alunperin lasta ei pidä erottaa biologisilta vanhemmilta. Juuri sen takia en näe, että adoptio voisi olla hyväksyttävä ratkaisu. Adoptio on johtanut lapsikauppaan jo tänä päivänä samalla kun on oikeata tarvettakin lasten sijoituksille. Oikeassa tarpeessakin on kunnioitettava vanhempien tahtoa. Lapsikauppaa ei tule sallia ollenkaan, se on äärimmäistä kapitalistista riistoa köyhemmiltä!

Kun sallitaan perhe, jolla ei ole biologista kykyä tehdä lapsia ja annetaan adoptio-oikeus, ei voida välttyä siltä, että lasten kysyntä kasvaa. Kun kysyntä kasvaa, syntyy tarjontaa oli se tarkoitus kuinka hieno tahansa. Siinä lasten oikeudet menevät viemäriin.

Tilastoihin, matematiikasta ja tilastotieteistä voimme väitellä vaikka kuinka. Olen kuitenkin opiskellutkin aihetta ja näen mitä tulokset kertovat. Jos siitä tarvitset oikeata haluamasi suuntaista tilastoa, voit kysyä joltain matemaatikolta jos saisi käännettyä tulokset. Tilastoja voi käsitellä monella tavalla haluttuihin johtopäätöksiin, mutta yksinkertaisin tapa on se, joka puhuu selkeintä kieltä. Tuloksia voi aina lukea monella tavalla.