SYNNÄRISTÄ EI LUOVUTA

Länskän puolesta
Vieras

/ #46 Lopettamalla Länskän synnäri vaarannetaan äitien ja vauvojen terveys!

13.03.2011 13:39

Täällä kerrotaan tilanteista, joista on jäänyt paha mieli terveydenhuoltohenkilökunnan epäammattimaisuuden vuoksi, mutta tärkeämpää olisi silti keskittyä muihin seikkoihin tässäkin asiassa. Toki on totta, että jokaiseen synnytyssairaalaan mahtuu erilaisia kätilöitä ja tilanteita, joka paikassa on muutamia alalle sopimattomia hoitajia tai hetkellisiä huonoja tuulia..MYÖS Oulussa. Sen vuoksi, että on itse saanut huonoa kohtelua ei kannata jättää kirjoittamatta nimeään tärkeään adressiin!
Voin vain kuvitella mitä meidän pohjoisten synnyttäjien synnytyksistä tulee, jos ne siirretään Ouluun saakka:
-odottava äiti pohtii, kannattaisiko lähteä Ouluun jo harjoitus supistelujen aikaan ihan varmuuden vuoksi, ettei sitten syntyisi automatkalla-->tästä seuraa, että Oulussa ollaan paikat täynnä käytäviä myöten
-Oulussa ollaan jo nyt omankin porukan kanssa helisemässä, kun työtä joudutaan tälläkin hetkellä tekemään liukuhihnameiningillä
-Kiireellisimmät syntyy autoon-->riski lapsikuolleisuuden ja äitikuolleisuuden kasvuun
-perheet erotetaan toisistaan: ei siellä Oulussa riitä perhehuoneita kaikille ja täältäkö isät ja sisarukset vierailevat joka päivä Ouluun asti ajamalla?! Äidit jäävät yksin...
-Kotiuttaminen nopeutuu entisestään, kun tilaa kaikille synnyttäjille ei ole-->riskejä lisää! Ei imetysohjaukselle aikaa, ei aikaa vauvan hoidon opettelemiselle, ei aikaa voinnin paranemiselle jne..

Pitääkö vielä lisätä jotain.. Summasummarum eli turvallisuushan tässä vaarannetaan!