Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!

Löytyykö enää jäännöstäkään Hengestä?!

#4426 Presidentti Kallion rukous Suomen puolesta Talvisodan aikaan

20.03.2014 20:36

Kaikille Eduskuntaan menee yhtäaikaa eduskunta@eduskunta.fi sähköpostilla.

Presidentti Kallion rukous Suomen puolesta Talvisodan aikaan

Suomessa oli sen kohtalon päivinä ja hädän päivinä, Talvisodan aikaan, presidentti,
joka ei ainoastaan toivottanut puheessaan Jumalan siunausta, vaan myös
rukoili Suomen puolesta ja kehoitti koko kansaa rukoilemaan. Tänä päivänä
olemme myös kohtalomme ajassa ja hädän päivässä, mitä tulee sotaan
syntiä ja sielunvihollista vastaan. Tässä presidentti Kyösti Kallion rukous:

Rukous Suomen puolesta

Taivaallinen Isämme, katso armossasi kansamme puoleen. Sinä olet
luonut sen ja rakastat sitä. Sinä näet, että se on mitä suurimmassa vaarassa.
Siksi rukoilemme Sinua: Herra, auta meitä hädässämme äläkä anna meidän
hukkua. Lahjoita kääntymys synnin ja laittomuuden teiltä, jotka
johtavat kansamme tuhoon. Herra, armahda meitä.

Herra Jeesus Kristus, ilman sinua olemme voimattomia hävittäviä voimia
vastaan, jotka tulvivat kansamme yli ja myrkyttävät sen. Siksi me
kerskaamme Sinun voitostasi pahuuden henkivaltoja vastaan, joiden
vaikutukset ovat joka päivä sanoin ja kuvin julkisuudessa nähtävissä. Herra,
sinä olet Golgatan ristillä voittanut pimeyden vallat. Niiden täytyy väistyä
myös tänään, koska ylistämme Sinun nimeäsi niiden ylitse. Tähän me uskomme,
sillä Sinä voit myös meidän aikanamme varjella ihmiset
saa/tanalliselta eksytykseltä. Herra, armahda meitä.

Auta meitä Pyhän Henkesi kautta ryhtymään omassa elämässämme taisteluun
syntiä vastaan ja olemaan kestäviä loppuun asti. Tee meidät kansamme
keskellä merkiksi Sinun vapahtavasta armostasi. Täytä meidät niin Sinun
rakkaudellasi, että me tulemme kuuliaisiksi Sinun käskyillesi. Rakkautesi
olkoon meissä se voima, joka voittaa pimeyden vallat kansassamme.

Herra Jeesus Kristus, kaiken voimme Sinun kauttasi,
siihen me uskomme. Armahda meitä. Amen.
Ajankohtaista:

#4427 Varma kevään merkki? Suvivirrestä jälleen kantelu

25.03.2014 21:17

Varma kevään merkki? Suvivirrestä jälleen kantelu
24.03.2014 11:15 Päivitetty 11:18 | Elämään | toimitus E

Apulaisoikeuskansleri pitää koulujen uskonnollisia tilaisuuksia ongelmallisina ”uskonnonvapauden ja yhdenvertaisuuden kannalta”. Koulujen uskonnollisia tilaisuuksia ovat esimerkiksi päättäjäisjuhlat, joissa lauletaan virsiä. Asia tuli apulaisoikeuskanslerin tutkittavaksi kantelun johdosta.

Apulaisoikeuskansleri Mikko Puumalainen on kehottanut Opetushallitusta tarkistamaan kouluille antamiaan ohjeita uskonnollisten tilaisuuksien järjestämisestä, kertoo Yle.

Koulujen uskonnolliset tilaisuudet ovat apulaisoikeuskanslerin mukaan "ongelmalllisia uskonnonvapauden, yhdenvertaisuuden edistämisen ja julkisen vallan neutraaliuden näkökulmasta".

Apulaisoikeuskanslerin ratkaisussa muistutetaan, että uskonnonvapaus on perusoikeus, johon kuuluu oikeus tunnustaa tai olla tunnustamatta uskontoa.

Uskonnollisia tilaisuuksia ovat muun muassa koulujen aamunavaukset ja päättäjäisjuhlat, joissa on virsiä, rukouksia tai muuta sisältöä, joka heijastaa uskonnollista vakaumusta, kertoo päätöstä valmistellut esittelijäneuvos Outi Kostama Yle Uutisille.

Tilaisuuksia ei määrätä välittömästi lopetettavaksi, mutta koulujen ja Opetushallituksen on Kostaman mukaan pohdittava, mikä on jatkossa oikea tapa järjestää niitä.

Samalla uuteen pohdintaan nousee Suvivirren laulaminen kouluissa. Viime elokuussa Eduskunnan apulaisoikeusasiamies Jussi Pajuoja linjasi, että Suvivirren laulaminen ei tee koulun kevätjuhlasta uskonnollista tilaisuutta, mutta ratkaisun vuoksi tarvitaan uusi linjaus.

- Kyllä Suvivirsikin on uskonnollinen. Apulaisoikeuskanslerin ratkaisussa todetaan, että yksittäisellä virrellä on merkitystä, Kostama sanoo.

Apulaisoikeuskanslerin kehotus on kohdistettu Opetushallitukselle, koska käytännöt Suomen koulujen kesken vaihtelevat. Pohjois-Suomen kouluissa uskonnollisia tilaisuuksia järjestetään Kostaman mukaan enemmän kuin etelässä, mutta tälläkin hetkellä apulaisoikeuskanslerin virastossa on vireillä useita kanteluita myös muualta Suomesta.

Seuraavaksi apulaisoikeuskansleri tulee seuraamaan, miten asia kouluissa ja Opetushallituksessa etenee.

Yksi vaihtoehto voisi Kostaman mukaan olla esimerkiksi se, että seurakunnat tai muut uskonnolliset yhdyskunnat järjestäisivät tilaisuuksia koulun jälkeen.

- Yhteisten toimintatapojen laatiminen ja muutos koulujen käytännöissä tapahtuu hitaasti. Apulaisoikeuskanslerille voi jatkossa tehdä uusia kanteluita, jos koulujen uudet käytännöt eivät osoittaudu toimiviksi, Kostama sanoo.

Asia tuli apulaisoikeuskanslerin tutkittavaksi kantelun johdosta. Ratkaisussa kansleri on huomioinut kansainväliset ihmisoikeussopimukset ja Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen EIT:n käytännöt, Kostama sanoo.
Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos!

#4428 Re: Varma kevään merkki? Suvivirrestä jälleen kantelu

25.03.2014 21:34

#4427: Ajankohtaista: - Varma kevään merkki? Suvivirrestä jälleen kantelu

1. Jo joutui armas aika
ja suvi suloinen.
Kauniisti joka paikkaa
koristaa kukkanen.
Nyt siunaustaan suopi
taas lämpö auringon,
se luonnon uudeks' luopi,
sen kutsuu elohon.

4. Oi Jeesus Kristus jalo
ja kirkas paisteemme,
sä sydäntemme valo,
ain asu luonamme.
Sun rakkautes liekki
sytytä rintaamme,
luo meihin uusi mieli,
pois poista murheemme.

2. Taas niityt vihannoivat
ja laiho laaksossa,
puut metsän huminoivat
taas lehtiverhossa.
Se meille muistuttaapi
hyvyyttäs', Jumala,
ihmeitäs' julistaapi
se vuosi vuodelta.

5. Ei vertaistasi sulle,
sä lilja Saaronin.
Suo armos lahjat mulle
ja kaste Siionin.
Kun Henkes virvoituksen
vain sielu saanut on,
keväisen kaunistuksen
se saa kuin Libanon.

3. Taas linnut laulujansa
visertää kauniisti,
myös eikö Herran kansa
Luojaansa kiittäisi!
Mun sieluni, sä liitä
myös äänes' kuorohon
ja armon Herraa kiitä,
kun laupias hän on.

6. Maan, meren anna kantaa
runsaasti lahjojas,
tarpeemme meille antaa
sun siunauksestas.
Suo suloisuutta maistaa
myös sielun sanassas,
ain armos sille paistaa,
niin on se autuas.

Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos!

#4429 Re: Re: Varma kevään merkki? Suvivirrestä jälleen kantelu

25.03.2014 21:53

#4428: Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos! - Re: Varma kevään merkki? Suvivirrestä jälleen kantelu

Mutta Jeesus sanoi heille: "Oikein Esaias on ennustanut teistä, ulkokullatuista, niinkuin kirjoitettu on: 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana; mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä.

Jeesus on jo kypsynyt tähän kansaan, joka on kääntänyt Hänelle selkänsä, eikä halua, että Hänelle enää edes lauletaan!

Minä olen Herra, eikä toista ole, paitsi minua ei ole yhtään jumalaa...jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskemille asti, että paitsi minua ei ole yhtäkään: minä olen Herra, eikä toista ole, minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän.

Vihittiin!

#4430 Pohjola vihitään Marialle

25.03.2014 22:40

Pohjola vihitään Marialle

21.03.2014

Pohjoismaiden piispainkokouksen kevättapaamisen yhteydessä Lundissa piispat vihkivät lauantaina 22.3.2014 koko Pohjolan Neitsyt Marian tahrattomalle sydämelle. Vihkiminen on toisinto siitä vihkimyksestä, jonka paavi Johannes Paavali II toteutti 25 vuotta sitten vieraillessaan Pohjoismaissa.

Vihkimykseen osallistuu myös Helsingin piispa Teemu Sippo SCJ yhtenä piispainkokouksen jäsenistä, jotka edustavat kaikkia katolisia paikalliskirkkoja viidestä Pohjoismaasta.

Marian sydämelle osoitettu hartaus perustuu evankeliumeihin. Simeonin profetian mukaan miekka oli käyvä läpi hänen sydämensä. Evankelista Luukas mainitsee myös, että Maria kätki omaan sydämeensä kaiken, mitä Kristukselle tapahtui. Herran syntymän ilmoittamisen jälkeen Marian sydän täyttyi Sanan lihaksitulemisen ilosta ja hänen omasta osuudestaan siinä.

Jeesus viittasi myös itse Marian sydämeen opettaessaan, että autuaita ovat kaikki ne, jotka kuulevat Jumalan sanan ja noudattavat sitä. Kirkkoisille tämä osoitti, että Marian autuus on biologistakin äitiyttä suurempaa, koska hän otti Kristuksen vastaan sydämessään.

Raamatussa sydän on tavallaan persoonan symboli. Vihkiytyminen Jeesuksen sydämelle tarkoittaa näin ollen omistautumista Jeesuksen persoonalle. Itsensä tai toisten vihkiminen Neitsyt Marian sydämelle tarkoittaa vastaavasti heittäytymistä Marian äidilliseen suojelukseen ja hänen esirukoustensa turvaan. Ristin juurella Mariasta tuli kaikkien opetuslasten, kaikkien ihmisten äiti. Eeva oli kaikkien ihmisten kantaäiti, ja Mariasta tuli kaikkien ihmisten äiti armon järjestyksessä. Pohjolan vihkiminen tarkoittaa siis meidän maittemme ja kaikkien niissä asuvien ihmisten – Jumalan hajallaan olevien lasten – uskomista heidän äitinsä huomaan.
Sanan vastaista!

#4431 Re: Pohjola vihitään Marialle

25.03.2014 22:41

#4430: Vihittiin! - Pohjola vihitään Marialle

Hebrealaiskirje:
7:1 Sillä tämä Melkisedek, Saalemin kuningas, Jumalan, Korkeimman, pappi, joka meni Aabrahamia vastaan, hänen palatessaan kuninkaita voittamasta, ja siunasi hänet;
7:2 jolle Aabraham myös antoi kymmenykset kaikesta ja joka ensiksi, niinkuin hänen nimensäkin merkitsee, on "vanhurskauden kuningas" ja sen lisäksi vielä "Saalemin kuningas", se on "rauhan kuningas";
7:3 jolla ei ole isää, ei äitiä, ei sukua, ei päivien alkua eikä elämän loppua, mutta joka on Jumalan Poikaan verrattava - hän pysyy pappina ainaisesti.

Samoja myös 2014

#4432 Vuoden 2013 Jeesus-marssimusiikki Radio Deissä

29.03.2014 11:00

Vuoden 2013 Jeesus-marssimusiikki Radio Deissä

Me tahdomme nähdä Jeesuksen
Ylistäkää Herraa taivas ja maa
Rauhanruhtinas
Laula suomelle
Kunnia, voima
Jippii
Taivaan kansalainen
Jeesus sai nyt sydämemme
Evankeliumi
Kunnia Jumalalle
Jumala hyvä on
Siunattu varmuus
Hän on Herra
Oi Herra suuri
Nimeäsi Jeesus, korotamme
Kirkkaus kuninkaan – niin suuri Hän on
Yksi nimi ylitse muiden
Olet vapaa
Herrani nimi siunattu on
Hyvä sä oot – sua palvomme
Golgatan veressä voima on
Vain sinä tunnet minut
http://www.elisanet.fi/juhani.starczewski/Kristittyjen_Vappu_Jyvaskylassa_2014.htm
Massachusetts vai Venäjä?

#4433 Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa

29.03.2014 18:40

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
http://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg?
Massachusetts vai Venäjä?

Vieras

31.03.2014 18:07

Vasta sitten Jerusalemista ja Israelin maaperästä kiinnostuivat muut, kun israelilaiset saivat sen hallintaansa. Juutalaiset osoittivat maailmalle, että se on tärkeä ja keskeinen alue. Juutalaisten ansiosta maailman kolme pääuskontoa kumartaa kohti Jerusalemia. Antakaamme juutalaisten asiantuntijoina hallita ja vallita Israelin maata ja Jerusalemia. Israel pyrkii rauhaan ja yhteiseloon, muttei tuhoavin ehdoin.
Juhani Starczewski

#4435 Oikaisu:

03.04.2014 10:05

Roskauutisointia Vastarintaliikkeestä
http://www.patriootti.com/roskauutisointia-vastarintaliikkeesta/#comment-31441

Keskisuomalainen-lehti uskalsi ottaa rohkeamman linjan sunnuntaina 25.8. julkaisemassaan uutisessa. Jyväskyläläinen kaupunginvaltuutettu Juhani Starczewski oli saanut Hitler-aiheisen tekstiviestin tuntemattomasta puhelinnumerosta. ”Huolestunut” Starczewski kertoi Keskisuomalaiselle olevansa järjestämässä holokaustinäyttelyä Jyväskylän kaupunginkirjastolle. Jyväskylän Suomi-Israel-yhdistyksen puheenjohtajana toiminut Starczewski pohti uutisessa, järjestääkö Vastarintaliike tapahtumaan ”attentaatin”. Hän myös muistutti lukijoita, ettei ole juutalainen itse.

Oikaisu:
Keskisuomalainen uutisoi virheellisesti:
”Hän myös muistutti lukijoita, ettei ole juutalainen itse.”

En kuulu juutalaiseen seurakuntaan, eikä minua ole ulkonaisesti ympärileikattu, vaan olen sisällisesti juutalainen eli Jumalan Henki on ympärileikannut sydämeni uskoon Jeesukseen Messiaana! Usko Sinäkin! : ))

Roomalaiskirje:
2:25 Ympärileikkaus kyllä on hyödyllinen, jos sinä lakia noudatat; mutta jos olet lainrikkoja, niin sinun ympärileikkauksesi on tullut ympärileikkaamattomuudeksi.
2:26 Jos siis ympärileikkaamaton noudattaa lain säädöksiä, eikö hänen ympärileikkaamattomuutensa ole luettava ympärileikkaukseksi?
2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.
2:28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.

Juhani Starczewski
http://www.elisanet.fi/juhani.starczewski/

Juhani Starczewski
Adressin tekijä

#4436 Oikaisu:

03.04.2014 19:21

Oikaisu:

Keskisuomalainen uutisoi virheellisesti:
”Hän myös muistutti lukijoita, ettei ole juutalainen itse.”

En kuulu juutalaiseen seurakuntaan, eikä minua ole ulkonaisesti ympärileikattu, vaan olen sisällisesti juutalainen eli Jumalan Henki on ympärileikannut sydämeni uskoon Jeesukseen Messiaana! Usko Sinäkin! : ))

Roomalaiskirje:
2:25 Ympärileikkaus kyllä on hyödyllinen, jos sinä lakia noudatat; mutta jos olet lainrikkoja, niin sinun ympärileikkauksesi on tullut ympärileikkaamattomuudeksi.
2:26 Jos siis ympärileikkaamaton noudattaa lain säädöksiä, eikö hänen ympärileikkaamattomuutensa ole luettava ympärileikkaukseksi?
2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.
2:28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.

Roskauutisointia Vastarintaliikkeestä
http://www.patriootti.com/roskauutisointia-vastarintaliikkeesta/#comment-31441

Keskisuomalainen-lehti uskalsi ottaa rohkeamman linjan sunnuntaina 25.8. julkaisemassaan uutisessa. Jyväskyläläinen kaupunginvaltuutettu Juhani Starczewski oli saanut Hitler-aiheisen tekstiviestin tuntemattomasta puhelinnumerosta. ”Huolestunut” Starczewski kertoi Keskisuomalaiselle olevansa järjestämässä holokaustinäyttelyä Jyväskylän kaupunginkirjastolle. Jyväskylän Suomi-Israel-yhdistyksen puheenjohtajana toiminut Starczewski pohti uutisessa, järjestääkö Vastarintaliike tapahtumaan ”attentaatin”. Hän myös muistutti lukijoita, ettei ole juutalainen itse.
Juhani Starczewski
Adressin tekijä

#4437 Vainot ovat arkeamme:

05.04.2014 11:03

Jyväskylässä 1.5.2014!

#4438 Kristittyjen Vappujuhlat!

11.04.2014 16:26

Kristillinen kirjakauppa Cor 13 Kilpisenkatu 5 tarjoaa
pullakahvit kaikille Vappujuhliin osallistuneille klo 11-16!
http://www.elisanet.fi/juhani.starczewski/Kristittyjen_Vappu_Jyvaskylassa_2014.htm
Israel palkkaa homolähettiläitä imagonsa parantamiseksi!

#4439 Israel ja Jerusalem ei tuomitse, vaan odottaa postia!

18.04.2014 10:55

Mennäänkö jo yli soveliaisuusrajan?

Sama postimerkkitoimikunta, joka kieltäytyi viime vuonna julkaisemasta jääkäriliikkeen muistoksi postimerkkiä liian poliittisena, se päätti tänä vuonna julkaista 8.9. kolme merkkiä Touko Laaksosen muistoksi…

Paremmin Tom of Finland -nimellä tunnettua Laaksosta pidetään yhtenä Suomen tunnetuimmista kuvataiteilijoista maailmalla. Hänen korostetun maskuliiniset homoeroottiset piirroksensa ovat nousseet omassa tyylilajissaan ikoniseen asemaan ja vaikuttaneet mm. popkulttuuriin ja muotiin.
Postimerkkiarkin piirrokset esittelevät tekijälleen tyypillisiä voimakkaita ja itsetietoisia mieshahmoja. Merkin suunnitellut graafikko Timo Berry kertoo Itellan tiedotteessa: ”Arkissa kuvataan aistillista elämisen voimaa ja ylpeyttä itsestä. Sitä tässä pohjoisessa maassa ei ole koskaan liikaa.” Niin varmaan…
Helsingin Sanomien haastattelussa hän vielä huomauttaa, että aiheiden valinnassa päädyttiin sellaisiin töihin, jotka sopivat leviäviksi ympäri maailmaa. Erektiot ja siemensyöksyt kuulemma rajattiin pois.
Anna mun kaikki kestää… Kuinkakohan joku muslimi ilahtuu saadessaan Tom of Finlandin pakaramerkillä varustetun kirjeen Suomesta? Tai miten vaikuttaa herkässä kehitysvaiheessa olevan pikkupojan seksuaali-identiteetin muodostumiseen, kun 5-vuotiaan syntymäpäiväkorttia koristaa samainen pakaramerkki?
Hesarin uutisessa lohdutellaan isänmaallisia piirejä sillä, että Tom of Finland –merkit juhlistavat myös sotaveteraania. Laaksosellehan myönnettiin jatkosodassa Vapaudenristi ansioistaan tulenjohtoupseerina Helsingin puolustamisessa keväällä 1944.
Enpä usko monenkaan sotaveteraanin röyhistävän rintaansa nähdessään kyseisiä postimerkkejä kirjeissään.

Pidämmekö me kristityt jälleen päämme pensaassa, ettei vain kukaan pahoittaisi mieltään meidän kannanotoistamme?
Yksi hyvä tapa ilmaista mielipiteensä, on vaikka allekirjoittaa netissä adressi osoitteessa:
http://www.adressit.com/ei_tom_of_finland_-postimerkkia_suomeen

Kimmo Janas
päätoimittaja
Israel ja Jerusalem ei tuomitse, vaan odottaa postia!

#4440 Re: Israel ja Jerusalem ei tuomitse, vaan odottaa postia!

18.04.2014 10:56

#4439: Israel palkkaa homolähettiläitä imagonsa parantamiseksi! - Israel ja Jerusalem ei tuomitse, vaan odottaa postia!

Israel palkkaa homolähettiläitä imagonsa parantamiseksi

AP–HS

Sebastian Scheiner / AP
Israelilainen nuori piteli kädessään sateenkaarijulistetta Jerusalemin Gay Pride -paraatissa kesällä 2010.

JERUSALEM. Israel yrittää kohottaa kansainvälistä imagoaan palkkaamalla homoja ja lesboja maan epävirallisiksi lähettiläiksi.

Ulkosuhteista vastaava ministeriö on koonnut joukon vapaaehtoisia, joiden tehtävä on kertoa Israelista maailmalla. Ministeriö kehotti taannoin homovähemmistön edustajia astumaan esiin.

Ministeriön tiedottaja Gal Ilan sanoi, että tavoitteena on korostaa Israelin moniarvoisuutta. Hänen mukaansa maan homoyhteisö on jäänyt liian vähälle huomiolle. Lähettiläiden määrää ei vielä kerrottu.

Israel on viime aikoina mainostanut itseään homoystävällisenä saarekkeena keskellä suvaitsematonta Lähi-itää.

Näinhän tämä menee, tässä ajassa ollaan:

#4441 Raamatun sanan profetioiden täyttyminen

24.04.2014 13:50

http://www.kotipetripaavola.com/tomoffinlandpostimerkit.html

Raamatun sanan profetioiden täyttyminen koskien lopunaikoja alkavat
täyttymään nopealla vauhdilla silmiemme edessä
Lopun alku ja aika!

#4442 EI Tom of Finland -postimerkkiä Suomeen!

24.04.2014 14:11

www.shalom.fi

#4443 Holokaustista kertomista varhaistetaan päiväkoteihin

26.04.2014 08:28

Israelissa holokaustista kertomista varhaistetaan päiväkoteihin. Aiemmin juutalaisten kansanmurhasta on kerrottu vasta lukiossa.

Uusi opetussuunnitelma on saanut osakseen paljon kritiikkiä. Monen mielestä tarhaikäiset ovat liian nuoria ymmärtämään holokaustin tapahtumia.

Maan opetusministeriön mukaan opetus on kuitenkin laadittu siten, että lapsille kerrottava tieto vastaa heidän oppimiskykyään. Holokaustin tapahtumiin ei ole myöskään tarkoitus eläytyä esimerkiksi tekemällä niistä näytelmiä.

Opetusministeriön mukaan muutoksen myötä opettajien on helpompi selittää lapsille juutalaisten kansanmurhan muistopäivän tapahtumia. Lapsille kerrotaan esimerkiksi, että päivänä muistellaan ihmisiä, joilla oli hyvin vaikeaa kaukana Israelista kauan ennen lasten tai heidän vanhempiensa syntymää.

JUUTALAINEN HOLOKAUSTIN MUISTOPÄIVÄ (YOM HASHOAH V´HAGEVURA)

Israel pysähtyy holokaustin muistopäivänä. Liput ovat puolitangossa auringonlaskuun. Sireenit soivat kello 10 ja autojen kuljettajat nousevat autoista ja viettävät seisaaltaan hiljaisen hetken. Muistopäivänä muun muassa ravintolat ja kahvilat sulkevat ovensa ja viihde-elämä pysähtyy. Israelin televisiossa esitetään Holokaustin dokumentteja ja radiossa soitetaan hillittyjä kappaleita.
Megillat Hashoah -liturgia toistetaan synagogissa kaikkialla maailmassa. Liturgian on kirjoittanut Avigdor Shinan rabbiinisen neuvoston ja Shechter Instituutin toimesta. Joidenkin mielestä on kiellettyä mainita holokausti, kun puhutaan tänä päivänä juutalaisiin kohdistuvasta uhasta. Heidän mukaansa tämä halventaa ja loukkaa holokaustin uhreja. He, jotka tänä päivänä sivuuttavat juutalaisiin kohdistuvan uhan, eivät ehkä ole oppineet riittävästi holokaustista. Meidän ei tulisi hyväksyä holokaustin kieltämistä ja sen merkityksen vähättelyä.

Holokaustin kansallinen muistopäivä otettiin käyttöön Israelissa 1953 kun pääministeri David Ben-Gurion allekirjoitti sitä koskevan lain. Alkuperäinen ehdotus vuosipäivän viettämiseksi oli Varsovan gheton kansannousun päivä, mutta tämä olisi osunut välittömästi ennen Pesach-juhlaa. Muistopivän ajankohdaksi esitettiin myös Tisha B'Avia. Muistopäivän ajankohdaksi valittiin päivä, joka on kahdeksan päivää ennen Israelin itsenäisyyspäivää.

LINTUHARRASTAJAN LUVATTU MAA - ISRAEL

Israelista löytyy paljon muutakin kuin hiekkaa. Israel on luvattu maa myös lintuharrastajille. Pongausmatka on maalis-huhtikuun vaihteessa voi olla varsin otollinen. Lintuharrastajille on tarjolla herkullisia kosteikkoja ja ruovikkoja sekä viljavia peltoaukeat.

Israel on myös kokeneelle lintumiehelle häkellyttävä paikka. Jonkun tiedon mukaan sen kautta kulkee kevätmuuton aikaan 50 miljoonaa lintua. Syksyisin vieläkin enemmän kun poikaset ovat mukana. Israelissa on hyvät mahdollisuudet seurata isompia, Suomessa harvinaisempia lajeja kuten haikaroita ja pelikaaneja, mutta kotoinen kurkikin tekee vaikutuksen pongaajaan, Haikaroista puhumattakaan.

Harjalintu on Israelin kansallislintu. Harvinaisemmista siivekkäistä Karhulan suosikiksi on kohonnut isopurppuramedestäjä. Se ei ole mikään iso lintu, mutta ihan komea ja hauskaa ääntäkin se pitää. Harrastajia varten on rakennettu lintujen tarkkailupaikkoja ja patikkareitit ovat pääosin helppokulkuisia. Kun suomalaiset lajit alkavat olla tuttuja, harrastuksen mielenkiintoa voi lisätä matkaamalla oudompien lintujen reviireille.

Tällaisella Israelin reissulla onkin tärkeää, että mukana on niin sanotusti viisaampia, jotka hallitsevat muitakin kuin Suomen lajeja. Matkoja vetää esim. Tuomo Puutiolla.

Pohjoisesta etelään matkalle sopii järviä, vuoristoa ja aavikkoa. Aavikkopöllön pongaaminen on kova sana. Se on vaatimaton ja huomaamattoman. Sen havaitseminen vaatii jo asiaan vihkiytymistä.

Tervetuloa tutustumaan uusittuun sivustoon
www.shalom.fi

www.shalom.fi

#4444 JUUTALAINEN HOLOKAUSTIN MUISTOPÄIVÄ (YOM HASHOAH V´HAGEVURA)

26.04.2014 08:30

JUUTALAINEN HOLOKAUSTIN MUISTOPÄIVÄ (YOM HASHOAH V´HAGEVURA)

Israel pysähtyy jälleen holokaustin muistopäivänä sunnuntaina 27.4.2014. Liput ovat puolitangossa auringonlaskuun. Sireenit soivat kello 10 ja autojen kuljettajat nousevat autoista ja viettävät seisaaltaan hiljaisen hetken. Muistopäivänä muun muassa ravintolat ja kahvilat sulkevat ovensa ja viihde-elämä pysähtyy. Israelin televisiossa esitetään Holokaustin dokumentteja ja radiossa soitetaan hillittyjä kappaleita.

Megillat Hashoah -liturgia toistetaan synagogissa kaikkialla maailmassa. Liturgian on kirjoittanut Avigdor Shinan rabbiinisen neuvoston ja Shechter Instituutin toimesta. Joidenkin mielestä on kiellettyä mainita holokausti, kun puhutaan tänä päivänä juutalaisiin kohdistuvasta uhasta. Heidän mukaansa tämä halventaa ja loukkaa holokaustin uhreja. He, jotka tänä päivänä sivuuttavat juutalaisiin kohdistuvan uhan, eivät ehkä ole oppineet riittävästi holokaustista. Meidän ei tulisi hyväksyä holokaustin kieltämistä ja sen merkityksen vähättelyä.

Holokaustin kansallinen muistopäivä otettiin käyttöön Israelissa 1953 kun pääministeri David Ben-Gurion allekirjoitti sitä koskevan lain. Alkuperäinen ehdotus vuosipäivän viettämiseksi oli Varsovan gheton kansannousun päivä, mutta tämä olisi osunut välittömästi ennen Pesach-juhlaa. Muistopivän ajankohdaksi esitettiin myös Tisha B'Avia. Muistopäivän ajankohdaksi valittiin päivä, joka on kahdeksan päivää ennen Israelin itsenäisyyspäivää.

Tervetuloa tutustumaan uusittuun sivustoon www.shalom.fi

www.shalom.fi

#4445 Miksi nykyään on 21 arabivaltiota ja yksi juutalaisvaltio.

01.05.2014 16:02

Miksi nykyään on 21 arabivaltiota ja yksi juutalaisvaltio.

Arabiarmeijan aikomuksena oli tuhota juutalaisvaltio Israelin valtion itsenäistymisen jälkeen, vuonna 1948 maahan hyökkäsi viisi arabiarmeijaa aikomuksenaan tuhota juutalaisvaltio. Tapahtumien seurauksena Jerusalemin itäosa liitettiin Jordaniaan ja kaupunki oli jaettuna 19 vuoden ajan. Jordanian hallintavalta Länsirannalla ja Jerusalemissa ei milloinkaan ollut YK:n tunnustama. Vuonna 1967 Israel voitti puolustussodassa Itä-Jerusalemin takaisin ja liitti sen myöhemmin alueeseensa. Turvallisuusneuvoston päätöslauselmaa 242 marraskuun 22. päivältä 1967 siteerataan usein oikeuksien ja velvoitteiden lähteenä Lähi-idän osapuolille. Oikeudet Jerusalemiin on myönnetty perustuen historiallisten oikeuksien tunnustamiseen ja perustuen siihen periaatteeseen, että jälleenmuodostetaan se mikä juutalaisilla on aiemmin ollut hallussaan. Juutalaisvaltio tai juutalaiskansa ei ole tehnyt mitään luopuakseen niistä oikeuksista, jotka annettiin koskien tuota maa-aluetta.

Jerusalem on ollut juutalainen kaupunki ottomaanien ajoista Väestötietojen tarkastelu ajalta, jolloin ottomaanien suurvalta ulottui tuolle alueelle osoittaa juutalaisten jo 1800-luvulla muodostaneen enemmistön Jerusalemin, ja myös sen Vanhankaupungin väestöstä. Vuonna 1864 Britannian konsulaatti Jerusalemissa piti jonkinlaista väestökirjanpitoa. Sen mukaan vuonna 1863 Jerusalemin 15 000:sta asukkaasta, joista 8 000 oli juutalaisia. Jerusalem on ollut juutalainen kaupunki ottomaanien ajoista, 1800 -luvun puolivälistä lähtien.

Vanhakaupunki on kaikkein eniten ristiriitoja herättävä osa, kaikkein tavoitelluin, kaikkein kiistellyin aihe kun puheena on kysymys Jerusalemista. 1800 -luvun puoliväliin asti Jerusalem oli yhtä kuin Vanhakaupunki. Monet, jotka kehottavat Israelia jakamaan jälleen Jerusalemin vuoden 1967 jakolinjoja noudattaen, eli sijoittamaan koko Vanhankaupungin palestiinalaisarabien puolelle, unohtavat mitä tapahtui vuonna 1948. Tuona vuonna Jerusalemiin hyökkäsi viisi arabiarmeijaa.

YK oli antanut takuut siitä, että kaupungista tulisi kansainvälinen mutta YK ei tehnyt yhtään mitään. Lopulta kaikki juutalaiset Jerusalemin Vanhasta kaupungista joutuivat etnisen puhdistuksen kohteiksi, ja heidän oli pakko lähteä kaupungista. Arabilegioona tuhosi räjäyttämällä 55 synagogaa ja Talmud-koulua. Jokainen, joka vaatii Israelia luovuttamaan Jerusalemin joutuu selittämään, miten tämä estää historiaa toistamasta itseään? Emme saa unohtaa, että vuodesta 1948 vuoteen 1967, jolloin Israel yhdisti uudelleen Jerusalemin, juutalaiset eivät saaneet käydä Länsimuurilla.

Vihreä linja ei sovi oikeuksien ja velvoitteiden perustaksi Palestiinalaisten vaatimuksissa esiintyvä vihreä linja on ainoastaan aselepolinja. Kyseinen linja määriteltiin Israelin, siis juutalaisten, ja jordanialaisten välillä heidän keskinäisten taistelujensa päättyessä 1948-49. Tämä linja määriteltiin aseleposopimuksessa, jonka solmivat Israel ja Jordania keskenään, eikä sitä milloinkaan tarkoitettu kenenkään oikeuksien ja velvoitteiden perustaksi.

Oslon sopimukset
Alkuperäinen Oslon sopimus, ensimmäinen vuodelta 1993 sekä suuri Oslon sopimus vuodelta 1995, joka tunnetaan Oslo II -sopimuksena sisälsivät ehtokohdan, jota kutsutaan artiklaksi 31. Siinä todetaan, ettei kumpikaan osapuoli saa muuttaa statustaan Länsirannan ja Gazan kaistaleen osalta ennen kuin neuvottelut pysyvästä statuksesta on saatu päätökseen. Mikäli palestiinalaiset yrittävät muuttaa alueen statusta neuvottelematta Israelin kanssa on kyseessä yksipuolinen toimi, joka sotii tätä sitoumusta vastaan. Oslo II -sopimuksen allekirjoitustilaisuudessa presidentti Clintonin läsnä ollessa. Myös Euroopan unioni allekirjoitti sen todistajan ominaisuudessa. Mikäli EU-maat päättävät tukea palestiinalaisten siirtoa YK:ssa, joka rikkoisi palestiinalaisten Oslossa tekemät sitoumukset, ne olisivat itse asiassa tukemassa sen kirjallisen sopimuksen rikkomista, jonka allekirjoittajina ne itse olivat. Tästä seuraisi välittömästi Israelissa kysymys: Kuka enää milloinkaan luottaisi EU:hun rauhanprosessiin osallistujana, jos se rikkoo nekin sopimukset, jotka se itse on allekirjoittanut.

Koko maailma kysyy Israelilta miksei se tunnusta palestiinalaisten oikeuksia palestiinalaisvaltioon. Tämä tuntuu olevan peruskysymys. Israelilaiset saavat kuulla sen usein. Mutta tarkastellaanpa tilannetta toiseltakin kannalta. Kuulemmeko kenenkään sanovan palestiinalaisille, että heidän tulee tunnustaa juutalaisten oikeus omaan valtioonsa, jonka juuret löytyvät kansainvälisestä lainsäädännöstä ja ovat peräisin San Remosta, Brittiläisestä mandaatista ja Kansainliitosta.

San Remon päätöslauselma
San Remon päätöslauselma on tärkeä Israelin valtion perustuslaillinen asiakirja kansainvälisen lainsäädännön puitteissa. San Remossa olemassaolon oikeudet myönnettiin sekä juutalaiskansalle että arabeille. Ne johtajat, joilla oli valta tehdä sitovia ratkaisuja ottomaanien valtakunnan alueista harkitsivat tarkoin ja tekivät päätöksensä kuultuaan myös ne vaateet joita Pariisin sionistijärjestö esitti Pariisin rauhankonferenssin aikana 1919.

Sen aikaiset johtajat kuulivat arabivaltuuskunnan ehdotuksen toivomuksista ottomaanialueiden suhteen. Nämä ehdotukset kuultuaan johtajat kokoontuivat tekemään sitovia ratkaisuja kansainväliseen lakiin perustuen siitä mitä kukin saisi. Se mikä oli ollut ainoastaan brittien näkemys sai 25.4.1920 kansainvälisen yhteisön täyden tuen. Israelin laillinen olemassaolon oikeutus liittyy San Remossa tehtyyn kansainväliseen ratkaisuun, eikä se ole pelkästään brittiläisen politiikan päähänpisto. Vuonna 1917 Lordi Allenby valloitti Pyhän maan ja Balfourin jaarli lupasi juutalaisille kansallisen kodin Palestiinan alueelle. Tätä tukivat Woodrow Wilson ja Kansainliitto, joka teki Palestiinasta Brittiläisen mandaattialueen.

Kansainliiton päätöslauselma
Vuonna 1922 Kansainliitto (YK:n edeltäjä) äänesti päätöslauselmasta, jonka nojalla päätettiin tunnustaa juutalaiskansan historialliset oikeudet perustaa itselleen udelleen kansallinen koti. Tällöin tunnustettiin jo aiemmin olemassa ollut oikeutus eikä siis luotu uutta oikeutusta.

Juutalaiskansa valittiin edunsaajaksi. Se sai haltuunsa mandaattialueen brittihallituksen alaisuudessa Palestiinassa. Arabit, jotka asuivat entisessä Mesopotamiassa, siis nykyisessä Irakissa, sekä Syyriassa ja Libanonissa tulivat edunsaajiksi toisella mandaattialueella. Osa siitä oli Ranskan mandaatin alaisuudessa: Syyria ja Libanon. Mesopotamia oli brittihallinnon alaisuudessa.

Ensisijaisena tavoitteena Palestiinan mandaatissa oli taata poliittiset oikeudet juutalaiskansalle. Myös arabien kansalaisoikeuksien ja uskonnollisten oikeuksien suoja oli turvattu mandaattiasiakirjassa. Mitä tulee kansallisiin ja kollektiivisiin oikeuksiin ja kollektiivisiin poliittisiin oikeuksiin, ne varattiin Palestiinassa ainoastaan juutalaiskansalle koska arabit saivat samat oikeudet ympäröivissä naapurimaissa. Sen vuoksi nykyään on 21 arabivaltiota ja yksi juutalaisvaltio.

Juutalaisen kalenterin mukaan ensi viikolla vietetään Israelin 66v itsenäisyyspäivää.

www.shalom.fi

Juhani Starczewski

#4446 Media Barabbaan asialla!

04.05.2014 08:39

Media Barabbaan asialla!

Tänään vietetään lehdistön vapauden päivää… Lehdistön vapauden vaaliminen on tärkeää demokratiatyötä maailmassa.
Samalla tavalla vapaan lehdistön ja median toimintaedellytykset ovat tärkeitä Suomessakin.
Yksi lehdistön rooleista on kertoa yhteiskunnassa niistä asioista, joista valtaapitävät haluaisivat vaieta.
Media kirjoittaa suurin otsikoin ja palstametreittäin sekä pääkirjoituksin mm. Vapun ikävistä tapahtumista ja anarkistien ja
poliisien välisistä kahinoista. Eräässä pääkirjoituksen otsikossa kirjoitetaan ”Mellakkameno näyttää pahalta” ja samaan
aikaan media jättää täysin huomiotta iloiset Jeesus-marssit ja kristittyjen Vapputapahtumat, joihin osallistui tänäkin Vappuna
tuhansia ihmisiä ainakin Heinolassa, Helsingissä, Kokkolassa, Joensuussa, Jyväskylässä, Ivalossa, Raumalla, Seinäjoella,
Tampereella ja Vaasassa. Tapahtumien järjestämiseen ja itse tapahtumiin osallistuivat kymmenet eri seurakuntien ja
kristillisten järjestöjen jäsenet. Marsseilla osoitimme iloa kristinuskosta ja kunnioitusta Jeesukselle, sillä Hänen nimeensähän
pitää jokaisen polven notkistuman ennemmin tai myöhemmin. Suosittelen ensimmäistä vaihtoehtoa!
Jeesus-marssit sopivat Vappupäivän tunnelmaan mainiosti.

Marssien puheissa, musiikissa, julisteissa ja kaikessa niihin liittyvässä toiminnassa toimme esiin niin yhteiskunnallista
rauhaa ja oikeamielisyyttä kuin erityisesti vanhurskautta eli oikeamielisyyttä Jumalaa kohtaan, joka tarkoittaa syntisen
ihmisen syyttömyyttä Jumalan edessä, kun hän on hyväksynyt Jeesuksen ristinkuoleman antaman syntiemme sovituksen elämäänsä!
Me emme marsseissamme mellakoi ja vikoile ketään vastaan, päinvastoin! Meidän marssirivistöjä eivät vartioineet poliisit,
vaan saimme marssia esimerkiksi Jyväskylässä kaiken kansan keskellä iloiten ja osoittaen, että Jeesus elää ja voi hyvin meidän keskuudessamme.
Tätä Ilosanomaa saimme julistaa tuhansille ihmisille, jotka elävät median ”hirmuvallan” alaisuudessa. Media jättää
kertomatta kansalaisille tai sitten mitätöi tai vääristää todellisen elämän ja rauhan muka demokratian nimissä!
Media huutaa Barabbasta vapaaksi ja sen uskovat myös – ikävä kyllä - median orjuuttamat ja sitä pelkäävät ihmiset.
He saavat Barabbaan vapaaksi ja sen mukanaan tuomat seuraukset näkyvät ja lisääntyvät kaduillamme ja yhteiskunnassamme!

Mutta me emme usko tuohon lehdistön ”sananvapauteen”, joka kieltää ja surmaa jälleen todellisen Sanan eli Jeesuksen!
Me uskomme Jeesukseen ja jatkamme Jeesuksesta kertomista vaihtoehtona tälle jumalattomalle menolle.
Me jatkamme marssejamme Rauhanruhtinas Jeesukselle ensi Vappunakin, jos Herra suo ja elämme! : ))

Profeetta Jeremian sanat ovat edelleen ajankohtaiset: "Toimikaa sen kaupungin parhaaksi, johon minä olen
teidät siirtänyt. Rukoilkaa sen puolesta Herraa, sillä sen menestys on teidänkin menestyksenne."

Juhani Starczewski
Kristittyjen Vappujuhlien/Jeesus-marssin
työryhmän puheenjohtaja
+358 40 757 3537
juhani.starczewski@elisanet.fi

Matteuksen evankeliumi:

27:16 Ja heillä oli silloin kuuluisa vanki, jota sanottiin Barabbaaksi.

27:17 Kun he nyt olivat koolla, sanoi Pilatus heille: "Kummanko tahdotte, että minä teille päästän, Barabbaanko vai Jeesuksen, jota sanotaan Kristukseksi?"

27:20 Mutta ylipapit ja vanhimmat yllyttivät kansaa anomaan Barabbasta, mutta surmauttamaan Jeesuksen.

27:21 Ja maaherra puhui heille ja sanoi: "Kummanko näistä kahdesta tahdotte, että minä teille päästän?" Niin he sanoivat: "Barabbaan."

27:26 Silloin hän päästi heille Barabbaan, mutta Jeesuksen hän ruoskitti ja luovutti ristiinnaulittavaksi.

Markuksen evankeliumi:

15:7 Niin siellä oli eräs mies, jota sanottiin Barabbaaksi, vangittu muiden kapinoitsijain kanssa, jotka kapinassa olivat tehneet murhan.

15:11 Mutta ylipapit kiihoittivat kansaa anomaan, että hän ennemmin päästäisi heille Barabbaan.

15:15 Ja kun Pilatus tahtoi tehdä kansalle mieliksi, päästi hän heille Barabbaan, mutta Jeesuksen hän ruoskitti ja luovutti ristiinnaulittavaksi.

Luukkaan evankeliumi:

23:18 Niin he huusivat kaikki yhdessä, sanoen: "Vie pois tämä, mutta päästä meille Barabbas!"

Johanneksen evankeliumi:

18:40 Niin he taas huusivat sanoen: "Älä häntä, vaan Barabbas!" Mutta Barabbas oli ryöväri.

http://www.elisanet.fi/juhani.starczewski/Tama_siita_seuraa_1_KSMLeen_23.3.2013

www.shalom.fi

#4447 Israelissa muistopäivä kaatuneille sotilaille ja terrorismin uhreille (Yom HaZikaron)

04.05.2014 10:23

Juutalainen muistopäivä kaatuneille sotilaille ja terrorismin uhreille (Yom HaZikaron)

Israelissa hiljennytään muistamaan ja suremaan vuodesta 1960 lähtien sodissa ja terrori-hyökkäyksissä surmansa saanutta, joita vuoden 2014 muistopäivänä on yhteensä 23 169 israelilaista. Puolustusministeriö lisäsi vuoden 2013 kaatuneitten muistopäivän jälkeen 57 menehtyneitten listaan, ja 50 vammautunutta menehtyi haavoihinsa samana aikana. Viralliset sotilasseremoniat alkavat klo 11.00 maan 52 sotilashautausmaalla sireenin soiton ilmoittaessa 2 minuutin hiljentymisen merkiksi, jolloin kaiken liikenteen odotetaan pysähtyvän.

Vuonna 2014 omaisensa menettäneitä on 17 038, joista orpoja on 2 141 ja IDF:n leskiä 4 966. Ministeriö odottaa 1.5 miljoonan omaisen vierailevan sotilashautausmailla muistopäivän aikana.

Puolustusministeri Moshe Yaalon kirjoitti omaisille lähettämässään kirjeessä mm.: "Muistopäivän sireenin vihlova ääni nostaa esiin jokaisen henkilökohtaisen menetyksen, joka ahdistavana on meidän jokaisen menetys. Lähes jokainen kansalainen näyttää kokeneen menetyksen tuskan, joko omaisensa tai läheisen ystävänsä kautta. Kaikkensa uhrattuaan sotilaat jättävät aukon, jota kukaan toinen ei voi täyttää", Yaalon totesi jatkaen: "On vaikea löytää sanoja kuvatakseen tuskan syvyyttä, miten kipeästi heitä kaipaamme. Menetyksen tunne ympäröi menetyksen kokeneita perheitä päivän jokaisena tuntina. Tämä tuska ja menetys tunnetaan koko maassa". Yaalon muistutti kirjeessään omaisille: "Me vietämme tällä viikolla itsenäisyytemme 66. muistopäivää. Epäonneksemme emme ole saavuttaneet ahdistustemme loppua emmekä rauhaa, mutta me emme ole peloissamme. Me tarjoamme rauhaa, mutta katkaisemme kädet, jotka uhkaavat meitä tuholla".

Kaatuneiden sotilaiden ja terrorismin uhrien muistoksi on rakenteilla muistosali Herzl-vuorelle, jossa tulee olemaan jokaisen kaatuneen sotilaan ja terrorismin uhrin nimi kaiverrettuna kiveen yhdessä hänen kuolinpäivänsä kanssa. Sali rakennetaan soihdun muotoon, 18 metriä korkeaksi, ja siinä tulee palamaan liekki ympäri vuoden.

Uuden salin suunnitelmien mukaan joka aamu pidetään muistotilaisuus niille sotilaille, joiden elämä päättyi kyseisenä päivänä. Vuosittain kunkin sotilaan kuoleman muistopäivänä hänen nimensä valaistaan seinälle, ja toisella puolen salia heidän kasvonsa heijastetaan seinälle ja heidän elämänkertansa luetaan ääneen.

Lähde: IsraelUpdate

www.shalom.fi
Juhani Starczewski

#4448 8. Perinteinen valtakunnallinen Rollaattorimarssi

04.05.2014 12:24

8. Perinteinen valtakunnallinen Rollaattorimarssi
marssitaan lauantaina 10.5.2013
Vuoroparin palvelutalo Jyväskylän Kuokkala
Polttolinja 7 B 40520 Jyväskylä.

Asukkaat tulevat ulos ulko-oven eteen klo 13.

Marssin jälkeen kokoonnumme toiseen kerrokseen
laulamaan yhteislauluja Ulla Laheniuksen säestäessä.
Laulujen jälkeen juomme kakkukahvit!

Tervetuloa Vuoropariin!

Marssille haastaa Vuoroparín palvelutalon väki
http://www.jklhoivapalvelu.com/?p=10

Ilmoitathan jommallekummalle tulostasi,
niin osataan odottaa ja varautua tarjoiluun!

Marjo Korhonen, palvelujohtaja
Jyväskylän Hoivapalveluyhdistys ry
050 581 1563
marjo.korhonen@jklhoivapalvelu.com

Juhani Starczewski, tapahtuman organisaattori
040 757 3537
juhani.starczewski@elisanet.fi
http://www.elisanet.fi/juhani.starczewski/rollaattorimarssit_kevat_ja_kesa_2014.htm
Juhani Starczewski
Vieras

#4449 Elämme erikoista aikaa!

04.05.2014 19:35

Elämme erikoista aikaa!

Nyt on laitonta laulaa esimerkiksi koulujen juhlissa Jo joutui armas aika-virren 3-5 säkeistöt! Kaksi ensimmäistä säkeistöä voidaan laulaa kansallisen kulttuurin takia. Henkilökohtaisesti uskon, että Jumalan sormi on puuttunut asioiden kulkuun ja saamme nyt kansakuntana sen Barabbaamme, jota ollaan nyt pitkään ja hartaasti huudettu vapaaksi. Suomi saa nyt sen mitä on pyytänyt ja sen on mielestäni erittäin ikävä ja vakava asia! Henkilökohtaisesti olen sitoutunut Jeesukseen ja Jumalan Sanaan, vaikka se ei enää kansakunnallemme kelpaakaan vaan se haluaa elää Barabbaidensa kanssa, jotka se on huutanut vapaiksi! Uskon, että Kaikkivaltias nyt estää laulamasta sellaista, joka ei ole totta kansamme kohdalla - >Myös eikö Herran kansa Luojaansa kiittäisi!

Kun lukee Jeremia 23 luvun niin ymmärrämme, mitä on tulossa. Olemme jo nykyisiä säätiloja ihmetelleet ja jatkossa saamme ihmetellä niitä vielä enemmän!

Kaikesta huolimatta Soi kunniaksi Luojan:
Hän säät ja ilmat säätää
ja aallot tainnuttaa
ja hyisen hallan häätää
ja viljan vartuttaa.
Hän onneen meidät ohjaa,
myös aikaan vaikeaan.
Sen rakkauden pohjaa
ken pystyy koskaan tutkimaan?

Jesaja:
31:2 Mutta myös hän on viisas, ja hän tuottaa onnettomuuden; hän ei peruuta sanojansa, vaan nousee pahantekijäin sukua vastaan ja väärintekijäin apuuntuloa vastaan.
45:7 minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän.

586. Jo joutui armas aika Israel Kolmodin 1697 Ruotsissa 1697
1. Jo joutui armas aika ja suvi suloinen. Kauniisti joka paikkaa koristaa kukkanen.
Nyt siunaustaan suopi taas lämpö auringon, se luonnon uudeks luopi, sen kutsuu elohon.
2. Taas niityt vihannoivat ja laiho laaksossa. Puut metsän huminoivat taas lehtiverhossa.
Se meille muistuttaapi hyvyyttäs, Jumala, ihmeitäs julistaapi se vuosi vuodelta.
3. Taas linnut laulujansa visertää kauniisti. Myös eikö Herran kansa Luojaansa kiittäisi!
Mun sieluni, sä liitä myös äänes kuorohon ja armon Herraa kiitä, kun laupias Hän on.
4. Oi Jeesus Kristus jalo ja kirkas paisteemme, Sä sydäntemme valo, ain asu luonamme.
Sun rakkautes liekki sytytä rintaamme, luo meihin uusi mieli, pois poista murheemme.
5. Maan, meren anna kantaa runsaasti lahjojas, tarpeemme meille antaa Sun siunauksestas.
Suo suloisuutta maistaa myös sielun sanassas, ain armos sille paistaa, niin on se autuas.

Vieras

04.05.2014 19:52

nnn

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…