Levemir-insuliinin korvattavuus turvattava
Kommentoitu viesti
Huoh! |
#206 Riskikkö vastasi minulle mm. näin19.12.2012 20:25Risikko vastasi minulle muun muassa tällä tavoin: "Lääkkeiden hintalautakunta piti Levemir-valmisteen perus- ja erityiskorvattavuutta edelleen perusteltuna. Lääkkeellä on hoidollista arvoa vakavan sairauden hoidossa, eikä tässä ole tapahtunut muutoksia aiempaan nähden. Lautakunta ei kuitenkaan pitänyt valmisteelle ehdotettuja tukkuhintoja kohtuullisina. Tukkuhinnan kohtuullisuutta arvioidessaan lääkkeiden hintalautakunta ottaa kokonaisharkinnassaan huomioon sairausvakuutuslain 6 luvun 7 §:ssä esitetyt seikat, joita ovat mm. saman sairauden hoidossa käytettävien valmisteiden hinnat, arvioitavan valmisteen hinnat muissa ETA-maissa sekä arvioitavan valmisteen ja hoitovaihtoehtojen hyödyt ja kustannukset. Pitkävaikutteisia perusinsuliineina käytettäviä insuliinivalmisteita on Levemirin lisäksi markkinoilla ja korvattavina glargininsuliini (Lantus) sekä pitkävaikutteista ihmisinsuliinia, NPH-insuliinia sisältäviä valmisteita. Fimea (Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus) on laatinut 28.11.2012 julkaistun arvioinnin glargin- ja detemirinsuliinin hoidollisesta ja taloudellisesta arvosta tyypin 1 ja tyypin 2 diabeteksen hoidossa NPH-insuliiniin verrattuna. Arvioinnissa insuliinianalogien välillä ei havaittu merkittäviä keskinäisiä eroavaisuuksia kliinisessä vaikuttavuudessa ja turvallisuudessa. Tämäkään arviointi ei siten antanut perusteita Levemir-valmisteen Lantus-valmistetta korkeammalle hinnalle. Kyseessä olevien valmisteiden kustannusvaikuttavuudesta ei ole käytettävissä olevien selvitysten perusteella varmuutta. Tässä tilanteessa Hila kuitenkin päätyi hyväksymään hintatason, joka Lantus-valmisteelle (Sanofi) siten hyväksyttiin. Käytettävissä olevien tietojen perusteella Hilalla ei ollut perusteita hyväksyä Levemirille korkeampaa hintaa kuin Lantukselle." Että näin. |
Vastaukset
Huoh jatkaa |
#207 Re: Riskikkö vastasi minulle mm. näin2012-12-19 20:28:01#206: Huoh! - Riskikkö vastasi minulle mm. näin Risikko aikoi viedä viestiäni kuitenkin eteen päin. Kirjoitin siinä, miksi Levemir on minulle ainut toimiva vaihtoehto. |
Ajatusleikkijä |
#209 Re: Riskikkö vastasi minulle mm. näin2012-12-19 21:38:13#206: Huoh! - Riskikkö vastasi minulle mm. näin "Fimea (Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus) on laatinut 28.11.2012 julkaistun arvioinnin glargin- ja detemirinsuliinin hoidollisesta ja taloudellisesta arvosta tyypin 1 ja tyypin 2 diabeteksen hoidossa NPH-insuliiniin verrattuna. Arvioinnissa insuliinianalogien välillä ei havaittu merkittäviä keskinäisiä eroavaisuuksia kliinisessä vaikuttavuudessa ja turvallisuudessa. Tämäkään arviointi ei siten antanut perusteita Levemir-valmisteen Lantus-valmistetta korkeammalle hinnalle." Risikko ei ilmeisesti ole huomannut, että Fimean julkaisemaa arviointia on pidetty useiden asiantuntijoiden taholta mm. puutteellisena, "harhaisena" (=biased) sekä tehtyjen haastattelujen määrää ja jakaumaa riittämättömänä (mm. lapset ja nuoret puuttuvat kokonaan). http://www.fimea.fi/download/22593_versio_1_muokattu_saate_121213_julkiset_kommentit1.pdf |
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
Adressi Salon sairaalan yöpäivystyksen säilyttämiseksi
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Lääkärin ja hoitajan vastaanotto säilytettävä Vähässäkyrössä
Pelastetaan Kuohun päiväkotikoulu - ja kylä!
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
Henkilökohtainen anteeksipyyntö Israelilta ja Jumalalta
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Adressi Ylöjärven Karhen Ympäristökoulun säilyttämisen puolesta ja ehdotus yhteistyöhön
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
59172 Luotu: 27.09.2024
Kuttura – Repojoen tietä ei edelleenkään tarvita! / Guhtur – Riebanjoga geaidnu ii velge dárbbašuvvo!
5533 Luotu: 02.11.2024
Forssan sairaalan palvelut turvattava
1337 Luotu: 21.11.2024
Jyväskylän kaupunki ei saa luopua Nuorten taidetyöpajan tiloista
835 Luotu: 21.11.2024
Vetoomus Siuntion vuodeosaston ja Villa Charlottan toiminnan säilyttämisen puolesta Vädjan för bevarande av Sjundeå bäddavdelning och Villa Charlotta
677 Luotu: 17.11.2024
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
1105 Luotu: 13.11.2024
Pelastetaan Vuorenmäen koulu – ja Artjärvi!
1062 Luotu: 05.11.2024
Adressi Porlammin päiväkodin säilyttämisen puolesta
142 Luotu: 18.11.2024
Vaadimme Puistolanraitin koulun lapsille ja henkilöstölle turvalliset ja terveet koulutilat
406 Luotu: 01.11.2024
KEIJÄRVEN SUOJASTENLAHTI YLÖJÄRVELLÄ TULEE SUOJELLA, EI RAKENTAA
129 Luotu: 19.11.2024
Porvoolaisten lasten keskittäminen yhä suurempiin yksiköihin on loputtava ja kaupungin elinvoima säilytettävä!
2898 Luotu: 07.10.2024
Kehitysvammaisten lasten oppimateriaaleille on turvattava riittävä rahoitus
28487 Luotu: 08.10.2024
VAATIMUS POIKKEUSLUPIEN POISTAMISESTA KOKOMUUNNOSRISTEYTYSTEN OSALTA KARVANLAATUJEN SISÄLLÄ SML:n LIITTOKOKOUKSEEN
74 Luotu: 20.11.2024
Opiskelijoiden tukien korotus/ Höja studerandes stöd
69 Luotu: 20.11.2024
ADRESSI LAPINJÄRVEN TERVEYSASEMAN SÄILYTTÄMISEN PUOLESTA
393 Luotu: 07.11.2024
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
15007 Luotu: 15.07.2023
Kolhon Metsomäen tuulivoimapuistolle edelleen EI
656 Luotu: 15.10.2024
Lykynlammen majan säilyttämisen puolesta
1096 Luotu: 08.10.2024
Vastustamme tuulivoimaloiden rakentamista Hillonevalle Saarijärven Pylkönmäelle vakituisen- ja loma-asutuksen läheisyyteen
350 Luotu: 18.03.2021
En avveckling av hälsovården i Kristinestad kan inte accepteras. Terveydenhuollon alasajo Kristiinankaupungissa ei ole hyväksyttävää.
664 Luotu: 01.11.2024