Vaasan musiikkiluokkien puolesta

Kommentoitu viesti

entinen epäluuloinen

#887 867

20.06.2012 10:54

Puhut Jurin tuomitsevuudesta. Mitä hän on tuominnut ja ketä? Mielipiteitä perusteluineen saa vielä Suomessa esittää. Jos hän ei ota "roskamusiikkia"= käytetään ja heitetään pois, ja valitsee opetusmateriaalikseen tarkoin lapsen ikäkauteen sopivat,laadukkaat matertiaalit, mitä pahaa siinä on, ja onko hän silloin tuomitseva. Ota huomioon myös se, että tunti määrä on rajallinen. Tarkoin pitää miettiä, mikä materiaali kehittää lasta parhaiten. Mene ja kysy, miksi hän ei ole "hyväksynyt" haluamaasi ja miksi hän tuomitsi sen. Itse olen aina saamut selkeät perustelut ja vastaukset. Koskaan hän ei ole tuominnut muita.
Lapsen sielu on puhdas, ja pitää tarkoin miettiä, mitä opettaja sinne kylvää. Taiteen tehtävä on totuuden tuominen esille. Se ei aina hyväile korvaa (tätä vanhemmat monesti eivät ymmärrä).
Musiikin kielellä voidaan myös valehdella.
Monet väittää ja luulee,että Juri tuomitsee, ei hyväksy, vihaa jne, kevyttä roskamusiikkia. Hänen persoonaansa eivät em. sanat sovi. Ehkä hänelle em musiikki on yhdentekevää. Lapsia hän ajattelee ja heidän parastaan. Koteihin tuskin Juri tulee tuomitsemaan, mitä hengenravintoa vamhemmatja kokeneet sisarukset suuressa viisaudessaan perheen pienille tarjoavat.
Avoin keskustelu sinultakin näyttää puuttuvan, tai käsityksesi ja tietosi asian syvimmistä puolista on vajavainen. Mene keskustelemaan Jurin kanssa. Hän on avoin kuulemaan myös erilaisia näkemyksiä.

Vastaukset

Äiti

#888 Re: 867

2012-06-20 12:09:26

#887: entinen epäluuloinen - 867

Kiitos tästä kommentista,en olisi osannut näin hyvin tätä sanoa mutta yhdyn 100% kaikkeen mitä tässä esitit,näin olen aina tiennyt Jurin tekevän!