Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Mitä ihminen kylvää sitä hän myös niittää

#37281 Ylpeydestä

29.06.2014 06:16

Unelma vapaasti valittavasta elämäntavasta, ja halusta vapautua monista kahlitseviksi koetuista Jumalan antamista elämän käyttäytymissäännöistä ja käskyistä, hallitsee valitettavan usein langenneen ihmisen luontoa.

Ylpeys (engl. Pride) on Jumalalle kauhistus: Herran pelko on pahan vihaamista. Kopeutta ja ylpeyttä, pahaa tietä ja kavalaa suuta minä vihaan.” (Snl. 8:13) ”Ja Baabelin, valtakuntain kaunistuksen, kaldealaisten ylpeyden ja loiston, käy niinkuin Sodoman ja Gomorran, jotka Jumala hävitti.” (Jes. 13.19)

Kun julkisesti ylpeillään sillä että halutaan elää Jumalan tahdon vastaisesti ja harrastaa sitä minkä Jumala sanassaan osoittaa synniksi, koituu siitä väistämättä vakavia ja tuhoisia seurauksia – ennemmin tai myöhemmin!

Maailmassa vallitsee, Jumalan sallimana, kylvämisen ja niittämisen laki: ”Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä
ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.” (Gal. 6:7) ”Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa." Turmiollinen ja iljettävä on heidän menonsa; ei ole ketään, joka tekee, mikä hyvää. Herra katsoo taivaasta ihmislapsiin nähdäksensä, onko ketään ymmärtäväistä, ketään, joka etsii Jumalaa.” (Ps. 14:1-2) ”Sillä ei ole minulle mieleen kuolevan kuolema, sanoo Herra, Herra. Siis kääntykää, niin te saatte elää." (Hesekiel 18:32)”

”Kääntykää minun nuhdeltavikseni. Katso, minä vuodatan teille henkeäni, saatan sanani tiedoksenne. Kun minä kutsuin ja te estelitte, kun ojensin kättäni eikä kenkään kuunnellut, vaan te vieroksuitte kaikkia minun neuvojani, ette suostuneet minun nuhteisiini, niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte; kun myrskynä tulee se, mitä te kauhistutte, kun hätänne saapuu tuulispäänä, kun päällenne tulee vaiva ja ahdistus. Silloin he minua kutsuvat, mutta minä en vastaa, etsivät minua, mutta eivät löydä. Koska he vihasivat tietoa, eivät valinneet osaksensa Herran pelkoa eivätkä suostuneet minun neuvooni, vaan katsoivat kaiken minun nuhteluni halvaksi, saavat he syödä oman vaelluksensa hedelmiä ja saavat kyllänsä omista hankkeistaan. Sillä yksinkertaiset tappaa heidän oma luopumuksensa, ja tyhmät tuhoaa heidän oma suruttomuutensa.
Mutta joka minua kuulee, saa asua turvassa ja olla rauhassa onnettomuuden kauhuilta.” (Sananlaskut 1:23-33)



Vastaukset

Jumalan sana.

#37284 Re: Ylpeydestä

2014-06-29 06:48:37

#37281: Mitä ihminen kylvää sitä hän myös niittää - Ylpeydestä

Todella hieno ote Raamatusta. Raamattu on tie viisauteen ja sivistykseen.

KIITOS.

b

#37286 Re: Tyhmyydestä

2014-06-29 07:41:49

#37281: Mitä ihminen kylvää sitä hän myös niittää - Ylpeydestä

Viikon illat menivät naapurin puutarhan ylipitkäksi päässyttä heinää niitellessä ja teräkin (..huonoksi mennyt ja jo vuosikymmenet talossa palvellut) siinä katkesi  ,joten eipä tuo paljon kannattanut , vaikka maksoikin parin lentopallokentän kokoisen pihansa parturoimisesta kunnolla heinästä 30 e....

Kukaan ihminen ei ollut sitä heinää istuttanut, vaan kyllä se luonto vain oli joka sen nyt,kuten aikaisempinakin kesinä on siihen kasvattanut.Ihan hyvää rehua olisi vaikka lampaille tai lehmille ,jos niitä olisi.

Todistetuksi siinä ainakin tuli,että niittää voi ,vaikkei mitään olisi kylvänytkään .Ja...: on voinut aina ennenkin...