Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Vieras

#22396 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Miehen j

12.10.2013 21:42

#22393: Virgo92 - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Miehen ja na

Kuoleman uskonto kuitenkin.Kuinka paljn ihmisiä kristinusko on tappanut? Vain sen takia että eivät teidän uskontoon ole kuuluneet? Ajattele!

Vastaukset

Virgo92

#22410 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mieh

2013-10-12 23:38:58

#22396: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Miehen j 

Puhuin vapaudesta ja oikeudesta valita, mutta en edes maininnut mitään tiettyä  uskontoa nimeltä.Mitä siihen käyttämääsi nimitykseen,  ´teidän uskontoonne´ tulee, niin itse erosin kyllä kirkosta 19-vuotiaana ,enkä kuulu mihinkään seurakuntaan jäsenenä. Teosofia ja buddhalaisuus kiinnostavat minua kovasti, mutta en minä niitä ole koskaan tuntenut tarvetta tyrkyttää, mitään ajatuksiakaan niistä, kenellekään. Omalta osaltani se on siis ´ minun  juttuni´ja muut miettikööt ihan rauhassa mitä miettivät-siihen en tunne tarvetta , enkä haluakaan  puuttua mitenkään. En puuttuisi siihenkään , jos jonkun ´psyykkiseen tarvehierarkiaan ´ kuuluu uskoa käsitteeseen ´synti´, mutta  jos hän elämässään  keskittyy vain etsiskelemään ja luetteloimaan muiden ´syntejä´, niin se kyllä  silloin väistämättä  syö  koko uskottavuutta hänen uskovaisuudeltaan -olipa hänen uskontonsa nimi  sitten mikä tahansa.Ateismikin on  saatava valita vapaasti , (tai olkoon vaikka sitten se Kari Enkvistin lanseeraama `uskonnottomuus´- tai mitä se nyt sitten onkaan... ) Siitä vaan vapaasti , go ahead straight into it, jos se tuntuu oikeammalta valinnalta, mutta älä kuitenkaan  odota ,että kaikista tuntuisi samalla tavalla. Pääasia on ettemme uskomme tai uskonnottomuutemme  kautta tai sen  avulla  pyri loukkaamaan, emmekä vahingoittamaan muita kanssaihmisiämme ja  lajitovereitamme (emmekä tietysti eläimiäkään).Että eläisimme ja antaisimme toistenkin elää ja etsiä sitä onnea, mikä ei olisi  keneltäkään mitään pois. Siinä elämässä on silloin läsnä Rakkauden Henki-siihen kyllä uskon !