Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#18798 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kuusi faktaa

10.08.2013 17:16

#18796: - Re: Re: Re: Re: Re: Kuusi faktaa

Täältä sivusta kommentoin asiaa: En tunnista tuota uhkailuksi. En myöskään tunnista tuossa vahingoniloa.

Me mennään liian helposti mukaan siihen, että olisi ikäänkuin sanotaanko nyt vaikka "puolueet". Tähän "puolueeseen" kuuluvana minun/sinun tulee olla asiasta tätä ja tätä mieltä. Siis oikein varsinainen puoluekuri kyseessä.

EIKÖ ME NYT VAAN VOITAIS KESKUSTELLA ASIALLISESTI JA RAKENTAVASTI!

Ite koen asian näin: Eiks tämä nyt ole vain pelkästään hyvä asia, että kirjoitamme näistä asioista kun olemme vielä hengissä. Ite tykönään kukin voi tehdä sitten itselleen sopivat ratkaisut ihan vapaasti.

Itse uskovana koen asiat lähimmäisen todellisena rakastamisena. Jos en välittäisi muista ihmisistä, en kai silloin haluaisi (myönteisessä mielessä sanottuna) varoittaa vaarasta tai mitä se nyt sitten oikein ilmaistuna onkaan.

Minusta sinä käänsit asian nurinperin kun väitit, että noin ei sanota jos ollaan vain aidosti huolissaan toisesta.

En uskovana ihmisenä ketään pakota uskomaan. Tuon vain oman näkemykseni esille.

Vastaukset


Vieras

#18820 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kuusi faktaa

2013-08-11 10:09:33

#18798: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kuusi faktaa

Kirjoitan vähän jatkoa tuohon eiliseen kommenttiini. Kirjoitin sen liialla kiireellä. Kiire ei hyvä juttu.

Kirjoitin, että ´en uskovana ihmisenä ketään pakota uskomaan. Tuon vain oman näkemykseni esille´. Uskon tuleminen ihmiseen, kääntymys, on kokonaan Jumalan työtä. Näin ollen ei kukaan uskova tietenkään voisikaan pakottaa ketään uskomaan. Tämä selvennykseksi.

Yleensäkin on kiusaus siirtää painopiste Jeesuksesta Kristuksesta esim. minuun itseeni. En ole yhtään mitään verrattuna Häneen. Kolmiyhteinen Jumala on pyhä ja minä olen syntinen. Keskitän katseeni Kristukseen. Eilen myöhemmin harmittelin itsekseni tuota minä -keskeisyyttä. Minulle kaikki heti nyt -tyyli on liian itsekästä.