Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Vieras

#18031 Olen aina ihmetellyt, mahtoiko

28.07.2013 16:58

Jeesuksella olla seksuaalista suhdetta (homo- tai heterosuhdetta) kenenkään kanssa. Vai onko aihe liian arkaluontoinen? (Voisikohan Jumala ottaa nokkiinsa aiheen käsittelystä?)

Vastaukset

Vieras

#18033 Re: Olen aina ihmetellyt, mahtoiko

2013-07-28 17:05:13

#18031: - Olen aina ihmetellyt, mahtoiko

Jeesuksella olla seksuaalista suhdetta (homo- tai heterosuhdetta) kenenkään kanssa. Vai onko aihe liian arkaluontoinen? (Voisikohan Jumala ottaa nokkiinsa aiheen käsittelystä?)

Tuohon kysymykseen ei Raamatusta oikein löydy selkeää vastausta. Arvailuja on kyllä esitetty mutta varmaa tietoa asiasta ei ole. Uskaltaisiko joku Jeesuksen elämää hyvin tunteva valaista asiaa?

Vieras

#18036 Re: Olen aina ihmetellyt, mahtoiko

2013-07-28 18:12:08

Tällä palstalla jos millä pitäisi käsitellä Jeesuksen seksuaalielämää. Se on nimittäin mielenkiintoinen ja ehkä opettavainenkin aihe.

Vieras

#18053 Re: Olen aina ihmetellyt, mahtoiko

2013-07-28 22:44:42

Jo yksi lause Jeesuksesta,  "Sillä Hän tiesi mitä ihmisessä on" - kertoo jo sen,  ettei Jeesus antautunut millään tavalla "ihmiseen".  En saa muististani esiin tuon lauseen alkua.             Laatuero on ihmisen ja ihmisen Pojan välillä  niin huima,  kuitenkaan se ei tarkoita,  ettei hänkin olisi tuntenut  inhimillisiä tunteita:   esim orpoutta, osattomuutta ja kaikkea ihmisen tunteita,  olihan Hän kaikessa kiusattu,  niinkuin mekin,  kuitenkin ilman syntiä.

"Ketuilla on luolat ja taivaan linnuilla pesät,  mutta ihmisen Pojalla ei ole mihin hän päänsä kallistaisi."  Tämän on täytynyt olla konkreettista kodittomuutta,   eikä mitään symboliikkaa. Siksi Hän tietää kodittomuuden syvän kivun,  niinkuin vain sen kokenut voi tietää.

Getsemanessa hän koki ylivoimaista tuskaa, murskaavaa ahdistusta ja pelkoa, pimeyden vyörymisen Hänen päälleen,   silloin hän haki lähimmiltään ymmärtämystä ja lohtua selvästi.

Via Dolorosa,  kun ristinpaino katukiviin osuessaan koetteli olkapäätä,  jopa mursi sen,  kun roomalainen ruoska oli hakannurt ihon jauhelihaksi,  kun okaat painoivat syvällä koko pään ympäryksen leveydeltä. Mutta tehtävää ei voi jättää kesken.  Ihmiskunnan toivon tähden.

Ja mitä sitten ristillä,   kun tulivat Jumalan selän kääntämisen pitkät  hetket.  Miten yksin Jeesus jäi vaikeimmalla hetkellään.  Alastomana,  runneltuna,  sielun pimeydessä. Ruumiin vuoroin kohotessa ranteiden hermokimppujen tuskasta tukehtumisen tunteeseen ja taas takaisin.  

Näistä Jeesuksen sanoista: miksi minut hylkäsit -  Anna -Maija Raittila sanoi kerran  niiden tarkasti ottaen tarkoittavan:
Mitä tarkoitusta varten minut hylkäsit ?

Kuinka  naissuhteisiin haksahtava Jumala olisi voinut lunastaa ihmiskuntaa,  kun lunastajan oli oltava se uusi puhdas Aadam,  joka onnistuu teollaan katkaisemaan ensimmäisen Aadamin hankkiman kirouksen ihmiskunnalle. 

ai niin p.