Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!

Kommentoitu viesti

Vastaukset

Totuus on tarua ihmeellisempi!

#3916 Re: Kannattaa lukea:

2013-03-22 21:12:06

#3909: Tiedoksi: - Kannattaa lukea: 

Raamatun sana jokamiehelle Timo Hakanen 21.3.2013 00:01

Kirjoittaa mm:
"Entä maallinen lainsäädäntö? Mikään kirjallinen teos ei ole vaikuttanut Suomenkaan lainsäädäntöön niin paljon kuin Raamattu arvoineen ja moraaliohjeineen. Niin tulisi olla edelleen.
Moraaliohjeiden keskiössä on Jumalan 10 käskyn laki 2. Mooseksen kirjasta. Ohjeistus on vanha, mutta kun tutkii sitä ohje ohjeelta, huomaa, ettei yksikään ole vanhentunut. Ne kaikki ovat iättömiä."

Tuo on hyvä kommentti ja onkin hyvä tutkia tarkemmin sen sisältöä:

Monilla uskovilla on luulo, että nykyään kirkot ja uskonsuunnat perustavat lausuntonsa kymmenestä käskystä Jumalan sormella kirjoitettuihin kymmeneen käskyyn, mutta näin ei kuitenkaan ole asian laita. Vuonna 787 seitsemäs ekumeeninen synodi poisti toisen käskyn ja puolitti kymmenennen käskyn 9. ja 10. käskyksi, jotta käskyjen lukumäärä pysyisi samana.

Mutta mitä tästä seurasi, kun toinen käsky poistettiin? Siitä voidaan lukea Roomalaiskirjeen 1.luvusta. Eli nykyinen tilanne homoseksuaalisuuden suhteen johtuu tuosta poistosta ja todelliset syylliset ovat ne, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa eli ne tahot, jotka poistivat toisen käskyn ja edelleen pitävät tuota vääryyttä vallassa, vaikka tuntevatkin Jumalan tahdon ja todelliset käskyt. Eli homoseksuaalisuuden syy on ennen kaikkea hengellinen "ominaisuus", se ei ole siis "synnynnäinen" ominaisuus.

Roomalaiskirjeen 1.luku:
 18. Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
19. sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
20. Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
21. koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
22. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
23. ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
24. Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
25. nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
26. Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
27. samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
28. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
29. He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
30. ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
31. vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
32. jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

TOINEN MOOSEKSEN KIRJA, EXODUS 31

18. Ja kun hän oli lakannut puhumasta Mooseksen kanssa Siinain vuorella,
antoi hän hänelle kaksi laintaulua, kivitaulua,
joitten kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettu. 

Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:

1. KÄSKY: Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä. Älä pidä muita Jumalia minun rinnallani.

2. KÄSKY: Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

3. KÄSKY: Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.

4. KÄSKY: Muista pyhittää lepopäivä. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on. Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.

5. KÄSKY: Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.

6. KÄSKY: Älä tapa.

7. KÄSKY: Älä tee huorin.

8. KÄSKY: Älä varasta.

9. KÄSKY: Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.

10. KÄSKY: Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa.

Pyhä Raamattu; toinen Mooseksen kirja 20 luku jakeet 1-17 ja viides Mooseksen kirja 5 luku

Nykyisen Katekismuksen vuonna 787  muutetut 10 käskyä

1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia. 
2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä. 
3. Pyhitä lepopäivä. 
4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi. 
5. Älä tapa.
 6. Älä tee aviorikosta.
 7. Älä varasta.
 8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
 9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta. 
10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…