Pelastakaa Radio Moreeni

Tampereella sijaitseva, tänä vuonna 25 vuotta täyttävä Radio Moreeni on joutunut Tampereen yliopiston leikkausten kohteeksi. Viestinnän, median ja teatterin yksikön CMT:n alaisuudessa toimiva radioasema on CMT:n päätöksellä pakotettu irtisanomaan kaikki radiokanavan avustajien sopimukset.

Radio Moreenissa työskentelee tällä hetkellä noin 40 avustajaa, jotka tekevät yhteensä noin 50:tä eri ohjelmaa. Heidän sopimuksiaan ei jatketa kesäkuun 2014 jälkeen. Tämä vaikuttaa olennaisesti radiokanavan tarjontaan. Myös koko radion lakkauttaminen on mahdollista.

Radio Moreeni toimii yhteiskunnallisen tiedon välittäjänä, opetusradiona ja se tarjoaa myös kansainvälistä ohjelmaa. Moreeni toimii paikallisradiona Tampereen seudulla ja se on osa paikallista kulttuurielämää, yliopistoa ja tamperelaisten arkea. Yliopiston uuden rahoitusmallin mukaisesti Viestinnän, median ja teatterin yksikkö saa yliopistolta rahaa ainoastaan opiskelijoiden kouluttamiseen, joten Radio Moreenin avustajien palkkaaminen on ylimääräinen kustannus.

Lue lisää Pelastakaa Radio Moreeni -blogilta, jonne Radio Moreenin tukijat tulevat julkaisemaan sisältöä. Blogilta voi myös seurata tilanteen kehitystä ja Moreenin ystävien toimia.

Jos Radio Moreeni nähdään vain "tuottamattomana toimintana" eikä Tampereen yliopisto ota vastuuta, on kanavan tulevaisuus uhattuna.

Radio Moreenin ja sen avustajien kohtalosta päättää Tampereen yliopiston hallitus. Me vaadimme Radio Moreenin avustajien irtisanomisten perumista ja muutosta Tampereen yliopiston hallituksen suhtautumiseen radiokanavaan.

Adressi tullaan luovuttamaan Tampereen yliopiston hallitukselle.

Kuuntele Radio Moreenin tukikonsertti lauantaina 26.4. klo 14 - 22.

Pelastakaa Radio Moreeni    Ota yhteyttä adressin tekijään