Irc-galleria pelkästään irkkaajille!

Eeva Uusitalo
Siilinjärvi

/ #27

20.05.2007 03:48

Juujaa. Voisinpa minäkin sanoa sanottavani. Itse en suosittele "todellisille irkkaajille" omaa sivustoa, sillä kaikki eivät osaa käsitellä tietokonetta, kuten pahimmat nörtit. Itse irkkaan, minulla on hauskaa siellä, olen tutustunut moniin ihmisiin ja osaan jotenkuten käsitellä mIRCiä, mutten ole mikään nero sen tietokoneen kanssa. Ei, en todellakaan. En esimerkiksi pääsisi joidenkin suojauksien läpi. Hiljaa hyvä tulee, ja opin koko ajan, muttei se tarkoita sitä, että tahtoisin istua koneella 24/7 tuijottamassa ruutua, joka vaikuttaa terveyteen ties miten, vain, jotta pääsisin tietylle sivustolle.

Minulle on ihan sama, ketkä kuviaan galleriaan laittavat, mutta eniten häiritsee Gallerian luuelminen irkiksi. Kun puhun jossain irkkaamisesta, siistä, mitä irkissä puhuttiin ja ketä olen irkissä tavannut, joku kysyy: "Ai onko silläkin kuvia siellä?" Tämä asia on aiheuttanut jo monia väärinkäsityksiä tähän mennessä, niitä tulee varmasti myös lisää.

Periaatteellisten "Galleria vain irkkaajille"-inttäjien touhu on täyttä sontaa. Eihän niiden teinien kuvia siellä tarvitse katsoa, tai yhteisöjä tai yhtään mitään muutakaan, jos tahtoo vain kommentoida jonkun toisen irkkaajan kuvia. Suurin osa tutuistani ja koulustani käyttää Galleriaa, sillä se on hyvä tapa kertoa asiansa toiselle, jos sattuu koneen ääressä olemaan, mutta toinen osapuoli ei ole online-tilassa, esimerkiksi juuri MSN Messengerissä, eikä asia ole niin kiireellinen, että tarvitsisi soittaa/tekstiviestiä lähettääja sillä tavalla kartuttaa laskuaan.

Galleriassa ehkä eniten huolestuttavat jotkut 50-vuotiaat pedofiilit, jotka tekevät ties mitä tujottaessaan pikkutyttöjen "herutuskuvia". Kyllä, itsekin kuulun pikktyttöjen kastiin, mutten usko olevani niin heruttelija, vaikka jonkun sellaisen kuvan laittaisinkin Galleriaan vitsillä. Jos joku tuntematon laittaa Galleriassa kommenttia, jätän asiasn sikseen. "Keskustelen" siellä lähinnä kavereideni kanssa ja kommentoin skannattuja piirrustuksia ja valokuvia, joita joku ottaa harrastemielessä.

Joten, antaapa teinien käyttää IRC-Galleriaa miten niitä huvittaa, järkevämmät ihmiset eivät sano asiaan juuta taikka jaata, vaan pitävät mielipiteensä visusti omana tietonaan.