Koirakuiskaaja Cesar Millan pois TV:stä

Kommentoitu viesti

yhteensä 9 koiraa

#566 Re: Cesar Millan

23.12.2011 10:23

#2: Marja-Liisa Vikholm - Cesar Millan

ÄLKÄÄ ALLEKIRJOITTAKO!!!

Olen täysin samaa mieltä kanssasi Marja-Liisa. Tämä adressi on typerintä, mitä olen kuullut.

Mielentila (oma ja koiran) ja laumanjohtajuus ovat avainsanoja, ne pitää ensin saada kondikseen, sitten vasta koiralle menee oppi perille. Olen antanut kolmelle "ongelmakoiralle" kodin, ensimmäiselle 80-luvulla, joten tiedän, mistä puhun. Kaikki koirat, ulkonäöstä riippumatta ovat geneettisesti niitä samoja susia. Laumaeläimiä. Yksi koira kahdeksasta on johtajakoira, muut haluavat elää vahvan, luotettavan johtajan laumassa. Koira, joka ei ole luonnostaan johtajakoira, on hyvin onneton joutuessaan laumanjohtajaksi vasointahtoaan. Rähisee kaikille, koska luulee, että sen on puolustettava ihmistä ja koko perhettä koko maailmaa vastaan.

Yhtään koiraa en ole koskaan lyönyt, kaksi kertaa olen joutunut selättämään koiran, joka on yrittänyt hyökätä kimppuuni. Siis haastoi minut kisaan laumanjohtajuudesta (en tietenkään halunnut luopua johtajuudestani).Etenkin nuoret koirat haastavat vanhan johtajan, sitä sanotaan luonnon kiertokuluksi.

Stillwell käyttää isolta osin samoja metodeita, ohjelma on vaan tehty enemmän koulutuspainotteisesti. Aina sekin ohjelma kuitenkin alkaa siillä, että Vicktoria ottaa paikkansa lauman johtajana.

Katsokaa niitä ohjelmia ennenkuin arvostelette metodeita täydellisen tietämättömyyden antamalla täydellisellä varmuudella.

Vastaukset

Outi Aronen

#567 Re: Re: Cesar Millan

2011-12-23 11:12:40

#566: yhteensä 9 koiraa - Re: Cesar Millan

Yes. Satutteko tietämään, että kuri ja pahoinpitely ovat kaksi aivan eri asiaa? Jos ne menevät sekaisin, ei siitä mitään hyvää seuraa.

Vain kultainen noutaja alistuu yleensä aina ihmisen johdettavaksi. Ns. pehmeä rotu.

Molemmat käyttävät koulutuksessaan bodylockingia ja bodylanguagea. Eli kropalla estämistä ja kehon kieltä. Korvaavat hyvin sanat, ihmisellä ja koiralla kun ei luonnostaan ole yhteistä kieltä. Koira kyllä oppii ihmisenkieltä, suomea englantia tai vaikka ranskaa, ihan sama, mutta se on opetettava ensin. Bodylanguage on molemmille ymmärrettävää ja hiljaisempaa, karjuminen kun ei auta, menee vain oma naama pilalle.