Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

taku

#2636 Re:

25.03.2013 21:25

#2620: Joba -

Noh tässä vähän uutta vasta argumenttia.Minun mielestäni kukaan ihminen ei voi tietää sataprosenttisen varmaa vastausta näihin kysymyksiin.Itse pidän homoseksuaalisia tekoja syntinä mutta myönnän täysin sen mahdollisuuden että olen väärässä.Koska seksuaalieettisiin kysymyksiin ei ole olemassa absoluuttista totuutta olisi paras kulkea keskitietä.Olen tehnyt seuraavan jaon

-äärikonservatiivi haluaa kriminalisoida homouden ja kannattaa homoille ankaria rangaistuksia

-maltillinen konservatiivi kannattaa myös homouden kriminalisoimista mutta vain lieviä rangaistuksia

-keskitien kulkija ei halua kriminalisoida homoutta muttei myöskään antaa heidän julkistaa sudettaan

-maltillinen liberaali hyväksyy rekisteröidyn parisuhteen eikä halua kriminalisoida homoutta muutei kannata tätä ääriliberaalia lakialoitetta

-ääriliberaali kannattaa "sukupuolineutraalia avioliittolakia"

Minusta olisi parempi karttaa molempia ääripäitä.Sukupuolineutraaliavioliittolaki lietsoo mustavalkoista ja kapeakatseista uskoa aboluuttiseen ja ehdottomaan totuuteen.ääriajattelijat yleensä eivät halua ymmärtää muita.Minä pidän tärkeänä ihmisten keskinäistä ymmärrystä varsinkin nyt kun maailma kansainvälistyy.Maailmassa on satoja miljoonia ihmisiä jotka edustavattäysin päinvastaista ajattelutapaa.Keskeinen kysymys kuuluukin uskommeko absoluuttiseen ja ehdotomaan totuuteen ja haluammeko edistää tälläistä uskoa vai haluammeko kannustaa ihmisiä ajattelemaan itse.Olen itse perehtynyt useisiin eri uskontoihin ja ideologioihin ja lukenut eri filosofien ajatuksia.Seksuaalietiikka on etiikan ylivoimaisesti haastavin ala.Mitä enemmän pohdin ja luen siihen liittyviä kysymyksiäsitä epävarmemmaksi tulen.

En myöskään ymmärrä missä on epätasa arvo kun ei heterotkaan voi solmia rekiseröityä parisuhdetta

Vastaukset

Joba

#2665 Re: Re:

2013-03-25 22:01:51

#2636: taku - Re:

Minä olen ainakin järkevä liberaali, enkä ainakaan halua, että ketään kiusataan erilaisuuden takia. Ja sitähän tämä kaikki on, tietyn ihmisryhmän raakaa kiusaamista, kun estetään "vääränlaisia" rakastavaisia ihmisiä menemästä naimisiin. En halua tätä lakimuutosta ihan vain sen takia koska "homot on niin muotia jee jee" tai jotain muuta vastaavaa, vaan minusta se on itsestäänselvää, että ihmisten oikeudet kuuluvat kaikille ihmisille. Ja homot ainakin ovat absoluuttisesti ihmisiä. Ainakin nykytiedon mukaan, ja sen mukaan tässä ajassa täytyy toimia kunnes toisin todistetaan.

Eri asia olisi, jos olisi kyseessä esimerkiksi pedofilia tai zoofilia, että kyseessä olisi eläinten kanssa avioituminen tai muuta vastaavaa. Nuo ovat molemmat sairauksia, seksuaalisia häiriöitä. Toisin kuin homoseksuaalisuus, joka joskus on ehkä ollut sairaus, mutta ei ole enää, koska ei ole enää syytä olettaa niin. Homoseksuaalisuus ei ole yhtään sen kummempi asia kuin heteroseksuaalisuuskaan, ja se on tämän nykyhetken faktaa.