Irtisanoutuminen Hurtigin kaltoinkohtelusta

Kommentoitu viesti

No signerature

#281 Re: Re: Adressissa ei oteta kantaa naispappeuteen, miksi keskusteluissa?

15.05.2012 10:54

#280: - Re: Adressissa ei oteta kantaa naispappeuteen, miksi keskusteluissa? 

"halusi puolustaa Johanna Hurtigin tervehtimättä jättämistä ym. kaltoin kohtelua"

Rehellisten ihmisten kiusaaminen valehtelemisella tuntuu olevan sinulle hyve. En puolusta kenenkään tervehtimättä jättämistä, vaan Jumalan terveellä tervehtimättä jättämistä. Se ei ole kaltoinkohtelua, vaikka yrittäisit niin väittää. Raamattuun uskovien ei tarvitse eikä sielunsa autuuden vuoksi pidä noudattaa naispappeususkovien keksimää Jumalan terveellä tervehtimispakkoa. Kenenkään kaltoinkohtelua en hyväksy. En ole lukenut näyttöä Hurtigin kaltoinkohtelusta. Linkit hänen haastatteluihinsa eivät sisällä näyttöä kaltoinkohtelusta, vaan väitteitä. Epäilen, että naispappeususkovat kokevat "pahoinpitelynä" sen, etteivät voi pakottaa Raamattuun uskovia pitämään itseään uskovaisina. Siksi en voi allekirjoittaa adressia. Epäilen, että adressin on allekirjoittanut moni sellainen, jolla ei tosiasiassa ole näyttöä Hurtigin kaltoinkohtelusta. On vain vahva usko siihen, että vanhoillislestadiolaisuus kaipaisi remonttia.

Vastaukset

sivusta seurannut

#282 Re: Re: Re: Adressissa ei oteta kantaa naispappeuteen, miksi keskusteluissa?

2012-05-15 12:06:38

#281: No signerature - Re: Re: Adressissa ei oteta kantaa naispappeuteen, miksi keskusteluissa?

Huomioikaa että adressin mukaan kaltoinkohtelun kohteena saattavat olla Johanna Hurtig itse, hänen läheisensä tai hänen toimintaansa puolustavat, myös tässä tervehtimisasiassa.

Itse olen kuullut omin korvin ja toisen kuulemana ja minulle kertomana asiattomia arviointeja Hurtigin työstä, sekä hänen ja hänen läheistensä kaltoinkohtelusta.  Osa kuulemistani jutuista voi olla värittyneitäkin, mutta sitäkään en usko että ne olisivat täysin valetta ja perättömiä juttuja.  Minusta sekään ei ole asiallista, että kirjoittaisin tänne henkilöiden nimiä ja heidän sanomisiansa ja tekemisiänsä.  Jos sinun korviisi ei näitä juttuja ole kuulunut, niin minusta se on vaan hieno asia, että kaikkialla ei näitä juttuja puhuta.  Silloin sinun ei tietenkään kannata laittaa nimeä tähän adressiin, jos et näe mitään syytä omalla kohdallasi siihen.

tieto lisää tuskaa

#283 Re: Re: Re: Adressissa ei oteta kantaa naispappeuteen, miksi keskusteluissa?

2012-05-15 15:40:04

#281: No signerature - Re: Re: Adressissa ei oteta kantaa naispappeuteen, miksi keskusteluissa?

Siinä taas viisastelee henkilö, joka luulee tietävänsä. Ihan suututtaa! -  Olen uhri ja itse kuullut asianomaiselta Johanna Hurtigilta sellaisia asioita, että oma uskoni oli sen myötä koetuksella. Luottamus on horjunut VL-liikkeen johdossa eräisiin henkilöihin. Mutta olen vain päivän lapsi ja Jumalastani en luovu siksi, että jotkut miehet (ja myös naiset)  kohtelivat rumasti tutkijaa, joka on julkituonut kauhean pedofilian VL-yhteisössä. - Siunausta ja valoa Johannalle ja myös kaikille muille Jumalaan uskoville!

Vieras

#284 Re: Re: Re: Adressissa ei oteta kantaa naispappeuteen, miksi keskusteluissa?

2012-05-15 16:46:43

Viimeinen lauseesi vastasi aamenta minullekin. Vanha talokin rapistuu ja autokin tarvitsee huoltoa niin miksei uskonyhteisöäkin tarvitsisi välillä remontoida, terveellistä se vain on, pelko pois niin saattaa jo tervehtiminenkin helpottua, ei se niin vaikeaa ole. Kannattaa joskus tervehtiä vaikka liikkeen ulkopuolista pappia Jumalan terveellä niin kynnys alenee eikä se kohta enää olekaan suoritus tai oman itsensä korotus. Ihana kevät päivä, nyt lenkille :))