Irtisanoutuminen Hurtigin kaltoinkohtelusta

Kommentoitu viesti


Vieras

#276 Re: Re: Re: En voi allekirjoittaa

14.05.2012 12:18

#274: No signerature - Re: Re: En voi allekirjoittaa

Ikävä jos koet sinun kiusaamisena sen että en pidä naispappeutta harhaoppina, minä en koe kiusaamisena sitä että sinä pidät minua harhaoppisena. Suon sen sinulle. Raamattu on ilmoituksessaan aivan muuta kuin naispappeus. En koskaan kyllä ole pitänyt yhden asian liikkeitä opillisesti puhtaina, mutta siltikin niitä tarvitaan jostakin syystä, ehkä niiden yksi tarkoitus on kirkastaa Jumalan sanaa meille kaikille yksinkertaisuudessaan Jeesuksen pelastustyön kautta. Minulle ainakin nämä yhdenasian liikkeet ovat varoituksena Raamatun putkinäköiseen tulkintaan, Raamattu sanoo seurakunnan kaitsijan olevan yhden vaimon mies, tämä on näin. Oletko varma että tuolla tarkoitetaan juuri sukupuolirooliin sidottua henkilökuvaa, voisiko tuon kirjoittaa myös yhden miehen vaimo? Eikö täten pitäisi tulkita myös Kristuksen kirkkolakiakin niin että se koskee vain veljiä(miehiä), siinä ei puhuta naisista mitään. On paljon muitakin kohtia että naista ei huomioida vaan miehinen näkökulma on päälimmäisenä. Poikkeuksena on Jeesus, hänen opetuksissaan ei missään korostu mies tai nainen vaan molemmat ovat saman evankeliumin julistajia ja eteenpäin viejiä. Näin uskon tämänkin naispappeus asian Jumalan käsiin, evankeliumi on sama sukupuolesta riippumatta. Papinvirka on maallista, itseisarvona se ei ketään pelasta. Jos joku tuomitsee kadotukseen näin uskovan niin hän ottaa Jumalan osan, joka on väärin ja harhaoppista.

Vastaukset

No signerature

#277 Re: Re: Re: Re: En voi allekirjoittaa

2012-05-14 14:17:53

#276: - Re: Re: Re: En voi allekirjoittaa 

 "Ikävä jos koet sinun kiusaamisena sen että en pidä naispappeutta harhaoppina"

En koe kiusaamisena sitä, että et pidä Raamatun vastaista naispappeutta harhaoppina. Koen kiusaamisena sen, jos minua yritetään kiusaajaksi leimaamisen uhalla vaatia pitämään uskovaisena ja jopa tervehtimään Jumalan terveellä naispappeuden kannattajia. Uskon Raamatun sanaan: "Jokainen, joka harhaelee ja ei pysy Kristuksen opissa, ei hänellä ole Jumalaa... älkäät... häntä tervehtikö. Sillä joka häntä tervehtii, hän on osallinen hänen pahoista töistänsä." (2. Joh. 9, 10, 11.) Mielestäni ihmisoikeuksiini kuuluu se, että saan elää elämääni pitämättä naispappeuden kannattajia uskovaisina ja jättää tervehtimättä heitä Jumalan terveellä. Mielestäni velvollisuuteni ei ole tulla naispappeuden kannattajien Raamatun vastaisista opetuksista osalliseksi noudattamalla heidän keksimiään Jumalan terveellä tervehtimispakkoa ja uskovaisenapitämispakkoa.