Irtisanoutuminen Hurtigin kaltoinkohtelusta

Kommentoitu viesti

NIMETÖN

#275 Re: Re: Re: En voi allekirjoittaa

14.05.2012 11:46

#274: No signerature - Re: Re: En voi allekirjoittaa

Surullista jos uskosi kohde on "oikea kanta naispappeuteen". Paavali pelkisti uskon seuraavasti galatalaiskirjeessään;

GAL 3:1-6

1 Te mielettömät galatalaiset, kuka teidät on lumonnut? Asetettiinhan teidän silmienne eteen aivan avoimesti Jeesus Kristus ristiinnaulittuna! 2 Vastatkaa vain tähän kysymykseen: saitteko te Hengen tekemällä lain vaatimat teot vai kuulemalla ja uskomalla evankeliumin? 3 Kuinka voitte olla noin mielettömiä! Te aloititte Hengen varassa. Pyrittekö nyt päämäärään omin avuin? 4 Turhaanko tämä kaikki on tullut teidän osaksenne? Tuskinpa vain. 5 Lahjoittaako Jumala teille Hengen ja antaako hän voimatekojen tapahtua teidän keskuudessanne sen tähden, että te noudatatte lain käskyjä, vai sen tähden, että te uskotte kuulemanne evankeliumin? 6 Muistattehan Abrahamin: "Hän uskoi Jumalan lupaukseen, ja Jumala katsoi hänet vanhurskaaksi."

Niin kuin ihanasti on opetettu; Uskomiseen se jää.

 

Vastaukset

Nimettömälle

#285 Re: Re: Re: Re: En voi allekirjoittaa

2012-05-15 19:50:06

#275: NIMETÖN - Re: Re: Re: En voi allekirjoittaa

Kyllä, kun uskoo evankeliumin eli syntien anteeksiantamiseen Kristuksen ansion tähden, kuten tuossa antamassasi Raamatun kohdassa sanotaan.

Ja kenelle tämä evankeliumi on uskottu? Niille joiden sydämessä Herra Jeesus asuu Pyhän Henkensä kautta.

1. Tess. 2:4

Vaan niinkuin me Jumalalta koetellut olemme, ja meille on evankeliumi uskottu, niin me myös puhumme; ei niin että me tahtoisimme ihmisille kelvata, vaan Jumalalle, joka meidän sydämemme koettelee.

 

Luuk. 10:16

Joka teitä kuulee, se minua kuulee, ja joka teidät katsoo ylön, se katsoo ylön minun; mutta joka minun katsoo ylön, hän katsoo ylön sen, joka minun lähetti.

 

Joh. 20:23

Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.