Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle

Kommentoitu viesti

Lapset apuun

14.07.2015 12:13

Miksi kukaan keskusteluun osallistunut ei ole ehdottanut että omat lapset osallistuisivat omien vanhempiensa kustannuksiin? Kaikki ovat valtiolta kinuamassa, mutta sitten niiltä läheisimmiltä, jotka todella voisivat auttaa ei pyydetä apua? Ne joiden lapset kieltäytyvät auttamasta, voivat vaan pohtia mikseivät omat lapset auta..

Vastaukset

Vieras

#66 Re:

2015-07-14 12:31:10

#65: Lapset apuun -  

Tuliko mieleen että monella eläkeläisellä lapset jo osallistuu heidän avustamiseen pitääkseen heidät elossa. Siksipä tämä koskeekin muitakin kuin eläkeläistä itseään.

Vieras

#67 Re:

2015-07-14 12:31:49

Monen eläkeläisen omat lapsetkin ovat jo eläkeläisiä! 80v ja 60v esim.  Eli taas jonku nelikymppisen näköaloja jolla omat lapset just valmistuneet tms.  Ja joskus voi olla ettei niitä lapsia tai muitakaan sukulaisia edes ole (niinkuin itselläni).  Ja mitäs jos päätettäisi tästä lähin jokainen jolla on äiti tai isä maksaakin lapsilisät valtion sijasta, ah mikä poru syntyisi!

Totuus on ettei eläkeläisten arvoa pidetä minään enää nyky suomessa, ja siksi ollaan kohta kuin juutalaiset aikoinaan sss miesten saalista.

Vieras

#71 Re:

2015-07-14 19:37:21

Sinun kannattaisi ehkä miettiä, mitä kaikkia tukia olet sinä itse ja läheisesi saanut tähän asti  tältä yhteikunnalta, joka vuosi ja kauan. Monet niistä tuista mitä nytkin saat, sinä ja läheisesi, ovat  ns. piilotukia. Jos joutuisit itse kaiken sen maksamaan, mitä nyt sinä ja läheisesi saatte ilmaiseksi, niin mitä sitten sanoisitkaan? Koko systeemiä pitäisi muuttaa erittäin paljon. Suomessa tuskin on monta henkilöä, jotka eivät olisi tästä yhteiskunnasta mitään tukia ikinä saaneet. 

Vieras

#73 Re:

2015-07-15 19:22:00

Oletko ottanut huomioon että eläkeläisen lapsetkin saattavat olla jo eläkkeellä.Tai pieni tuloisia tai työttömänä.Eikä kaikilla ole lapsia tai lapset ovat saattaneet jo nukkua pois.Meinaatko että lapsi perheidenkin vanhemmat avustaisivat omien kulujensa lisäksi molempien vanhempia ja ehkä lisäksi isovanhempiaan.Ei varmasti heillä tulot riitä tuohon.Tai jos on NIIN iso tuloinen silloin ei ymmärräkkään mitä pienituloisten eläminen oikeasti on.Tämä asumistuki muuttuessaan ajaa ahdinkoon ihan tosissaan pientä eläkettä saavat.Tukeahan ei muille myönnetäkkään.

minä vaan

#74 vai lapsi tulisi apuun

2015-07-16 06:14:44

kun ei nytkään omillaan pärjää , vaan ite pienestä eläkkeestä olen sitä avittanut ja kun olin työtön aina auttanut lastani...Lapsenlapsia hoidan ja katon perään ja jos pyydän että pääsee jonnekin autokyydin niin lapsi ottaa siitäkin bensarahat muuten ei mennä minnekkään eli se siitä auttamisesta...tosin nyt lapsi pääsi töihin ja sen mies töissä mutta silti ilmaiseksi saan lapsenlapsia hoitaa ja koiraa, jos siitä sanoo tulee huuto vaan...millanen äiti oikein oletkaan