Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle

Kommentoitu viesti

Vieras

#1061 Re: Re: Re:

30.06.2015 12:36

#1054: rukkitöissä - Re: Re:  

Minulla on pieni eläke, koska olen vammainen ja sitä myöden työkyvytön. Eipä ole ollut mahdollisuutta tehdä töitä koskaan. Halusta tai laiskuudesta se ei ole ollut koskaan kiinni. Olen surrut sitä, että joudun oman tahtoni vastaisesti olemaan eläkkeellä, ja turvautumaan yhteiskunnan tukijärjestelmään. Olisin halunnut elättää itse itseni tekemällä työtä, mutta en vammani/sairauteni vuoksi pysty siihen. Yleisesti vammaisten työnteon estää ahdasmieliset asenteet, eikä vammaista haluta palkata, vaikka henkilö olisi aivan yhtä pätevä ja tuottava kuin vammaton työn kanssahakija.

Itse olisin halunnut olla yhteiskunnan tuottava jäsen, mutta elämä päätti toisin. Olen vammainen ja työkyvytön, en valinnut tätä "yhteiskunnassa loisimista" itse. Kuitenkin joudun olemaan kipeässä ja toimimattomassa kropassani 24/7. Ja silti monet ymmärtämättömät ihmiset vain halveksivat, ja kohtelevat siten kuin vammaisuus ja elämäntilanteeni olisi oma vikani. En pyytänyt syntyä vammaisena, enkä syntymistäni ollenkaan.

Meitä vammaisia on paljon muitakin kuin minä, joiden ei ole, eikä ole ollut mahdollista koskaan kerryttää työeläkettä sentin vertaa.

SIKSI meillä on pieni eläke! Asumismenot ovat myös suuremmat, koska asunnon pitää olla esteetön ja tarpeeksi suuri, jotta kaikki tarvittavat apuvälineet mahtuvat asuntoon. Esteetön = kalliimpi, asuntotuotannon uudemmasta päästä. SIKSI nykyinen eläkkeensaajan asumistuki on todella tärkeää säilyttää.

Vastaukset

Vieras

#1083 Re: Re: Re: Re:

2015-06-30 14:34:57

#1061: - Re: Re: Re:  

Hallitus yrittää yhdenmukaistaa ja kaikille sama lähtökohta, mutta eihän se niin mene. Kuinka voi sellaiset ihmiset päättää toisten asioista mistä ei mitään tietoa ole.