Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#30040 Re: Miehen ja naisen välinen

28.02.2014 11:06

#30028: - TUNNISTAAKO KUKAAN,  KENEN LAUSUMA TÄMÄ ON:



"Kyse ei ole vain sukupuolesta vaan yleensä siitä, millä perusteilla ja valtuuksilla päätöksiä tehdään.

Sillä postmodernin maailman narsistisella ajatuksella, että meidän aikamme tietää kaiken paremmin kuin menneet sukupolvet ja voi siksi muuttaa mielensä mukaan kaiken mitä haluaa, voidaan lyhyessä ajassa tuhota yhteiskunnan ja kulttuurin keskeisiä rakenteita.

 

Oikeassa demokratiassa myös traditiolla on äänivaltaa. Emme ole eksyksissä ainoastaan, kun emme tiedä, mihin olemme menossa, vaan myös, kun emme tiedä, mistä olemme tulossa."



________________________

 

 

Vastaukset


Vieras

#30041 Re: Re: Miehen ja naisen välinen

2014-02-28 11:14:04

#30040:

 

Johannes Hirvaskoski

Avioliittolain muutosvaatimusta perusteellaan keskeisesti tasa-arvolla ja ihmisoikeuksilla.

Keskustan eurovaaliehdokas,

juristi Johannes Hirvaskoski katsoo, että ne ovat selkeästi

virheellisiä perusteluja, olipa lain tulevasta sisällöstä mitä mieltä tahansa.

 

Hän vertaa avioliittolakia kansalaisuuden kriteereihin. Kuka tahansa ei voi olla Suomen kansalainen. Jos kansalaisuuden kriteerit täyttävien ihmisten piiriä halutaan muuttaa, joudutaan muuttamaan itse instituutiota.

Avioliittolain muutosvaatimusta perusteellaan keskeisesti tasa-arvolla ja ihmisoikeuksilla.

Keskustan eurovaaliehdokas,

juristi Johannes Hirvaskoski katsoo, että ne ovat selkeästi

virheellisiä perusteluja, olipa lain tulevasta sisällöstä mitä mieltä tahans

 

– Se määritellään silloin uudestaan ja samalla muutetaan käsitystä siitä, mitä on olla suomalainen.

Toiseksi esimerkiksi Hirvaskoski nostaa etnisen alkuperän kuten saamelaisuuden.

Antamalla muillekin oikeus olla saamelainen, muutettaisiin määritelmää ja

käsitystä siitä, mitä on olla saamelainen.

 

– Puhe tasa-arvoisesta avioliittolaista on siis yhtä kevyttä, kuin olisi puhe tasa-arvoisesta saamelaislaista tai tasa-arvoisesta kansalaisuuslaista. Tasa-arvon argumentit eivät tässä päde.



( No tätä ollaan totisesti kaivattu!)

– Se määritellään silloin uudestaan ja samalla muutetaan käsitystä siitä, mitä on olla suomalainen.

 



Toiseksi esimerkiksi Hirvaskoski nostaa etnisen alkuperän kuten saamelaisuuden.
Antamalla muillekin oikeus olla saamelainen, muutettaisiin määritelmää ja
käsitystä siitä, mitä on olla saamelainen.


– Puhe tasa-arvoisesta avioliittolaista on siis yhtä kevyttä, kuin olisi puhe tasa-arvoisesta saamelaislaista tai tasa-arvoisesta kansalaisuuslaista. Tasa-arvon argumentit eivät tässä päde.

 


Vieras

#30062 Re: Re: Miehen ja naisen välinen

2014-02-28 15:18:25

#30040: - Re: Miehen ja naisen välinen

"Oikeassa demokratiassa myös traditiolla on äänivaltaa."

 

Mielenkiintoinen ajatus:

- montako % äänistä annetaan traditiolle jo ennen vaaleja?

- kuka määrää, mikä traditio otetaan mukaan: noitavainot, armeijan simputus, .....?

- onko tuo oikea demokratia jo voimassa Venäjällä, tuntomerkit viittaavat siihen vahvasti?