Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#27299 Re: Orja vai vapaa?

20.01.2014 13:44

#27268: Henkimaailmassa taisteltu aina - Orja vai vapaa?

Lukiessani kokonaan Joh.8 tuli mieleeni....."peite silmillä", joka voidaan käsittää, että jos ihminen ei ole uskonut Jeesukseen, on hänellä silloin peite hengellisten silmiensä edessä ja sydämen paatumus. Kun tällainen henkilö lukee kirjoituksia, mutta ei ymmärrä, miten ne viittaavat Jeesukseen, näkee hän silloin kaiken ikäänkuin verhon takaa, aina siihen asti kunnes hänen sydämensä kääntyy Herran tykö. Tämä hengellinen sokeus voi estää juutalaista kansaa ja muitakin näkemästä kirjoituksia oikeassa valossa - asia, johon mm. Paavali ja Jesaja viittasivat, kun he puhuivat omasta kansastaan:

- (2 Kor 3:14-16) Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.

15. Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;

16. mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.

- (Room 11:25,26) Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,

26. ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.

- (Jes 29:10-14) Sillä Herra on vuodattanut teidän päällenne raskaan unen hengen ja sulkenut teidän silmänne - profeettanne, ja peittänyt teidän päänne - näkijänne.

11. Niin on kaikki ilmoitus teille niinkuin lukitun kirjan sanat; jos se annetaan kirjantaitavalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "Ei voi, sillä se on lukittu",

12. ja jos kirja annetaan kirjantaitamattomalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "En osaa lukea."

13. Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä,

14. sentähden, katso, minä vielä teen tälle kansalle kummia tekoja - kummia ja ihmeitä, ja sen viisaitten viisaus häviää, ja sen ymmärtäväisten ymmärrys katoaa.



 

Vastaukset


Vieras

#27300 Re: Re: Orja vai vapaa?

2014-01-20 13:57:40

#27299: - Re: Orja vai vapaa?

Hömpönpömppö juttuja. Se mitä änkyrät tekevät mielellään on sitä samaa toistuvaa toistamista.

Ei pidä sekoittaa kahta asiaa. Usko Jeesukseen on eri asia kun usko Raamatun tarinoihin tai vielä kamalampaa, ihmisten tarinoiden tulkitsemisiin.

Älä sinä pieni ihminen kaivele toisen pienen ihmisen sisintä  ............ jottei tuomittaisi.