Alppipuiston puolesta

Kommentoitu viesti

tepa

#7

11.06.2011 01:32

Minä en ainakaan huomaa HKRn esityksen olevan uhkana alppipuistolle. Kahdessa ensimmäisessä ehdotuksessa junarata kulkisi tunnelissa alppipuiston eteläkärjen ali, kolmannessa ehdotuksessa rata kulkee näköjään aleksiskivenkatua, eikä uhkaa alppipuistoa.

Vastaukset


Anonyymi

#8 Re:

2011-06-11 02:11:16

#7: tepa -

Hei Tepa, se vaikuttaa Alppipuistoon. Näin sanotaan sivulla http://www.rhk.fi/hankkeet/suunnittelu/pisara-rata/:

"Yleissuunnittelussa ja YVAssa on tutkittu kolmea hankevaihtoehtoa. Vaihtoehdossa 1 tunneleiden suuaukot ovat Eläintarhan kentän ja Linnanmäen kohdalla, ja uudet maanalaiset asemat tulevat Töölöön, Keskustaan ja Hakaniemeen.

Vaihtoehdoissa 2 ja 3 tunneleiden suuaukot ovat Eläintarhan kohdalla ja Hakamäentien pohjoispuolella. Vaihtoehdossa 2 uudet maanalaiset asemat tulevat Töölöön, Keskustaan, Hakaniemeen ja Pasilaan. Vaihtoehdossa 3 on lisäksi asema Alppilassa."

Terveisin, Emilia Palonen

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

2011-08-05 19:28:10


Satu Toivonen

#58 Re:

2011-08-05 19:39:49

#7: tepa -  Kahdessa ensimmäisessä ehdotuksessa junarata kulkisi tunnelissa alppipuiston eteläkärjen ali

Minäkin luulin näin, että ykkösvaihtoehto sukeltaisi nykyiseltä radalta Alppipuiston eteläkärjen alittavaan tunneliin. Tällaisen vaikutelman saa medioitten ja HKI:n kaupungin tiedotuksen käyttämästä kartasta. Näin ei kuitenkaan ole. Raide erkanisi nykyisesta radasta Alppipuiston pohjoispäässä ja kulkisi Alppipuistossa maanpäällisenä ratana ennen sukeltamistaan kyseiseen tunneliin. Kakkos- ja kolmoslinjaukset kulkisivat itäisessä kantakaupungissa kokonaan maan alla. Pisara-rata on kaupungillemme tärkeä hanke. Myös Alppipuisto on meille tärkeä. Onneksi nämä eivät ole ristiriidassa -kunhan Pisara-rata toteutuu kakkos- tai kolmoslinjauksen mukaan. Valitettavasti kaupungin virastot ja lautakunnat suosivat tuota ykkösvaihtoehtoa. Siksi tämä adressi.