Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Vieras

12.12.2013 23:25

Kiitollisin mielin, M a n d e l a !

Puheessaan Nelson Mandela kiitti kirkkoja: "Teiltä olemme saaneet kaiken, ilman teitä meillä ei olisi mitään."

- Tällä hän tarkoitti paitsi vapautumista rotusorrosta, ennen muuta koulutusta. Hän kertoi aloittaneensa koulutiensä metodistikirkon lähetysasemalla ja siitä, kuinka ratkaiseva merkitys hänen ja monen muun afrikkalaisen elämässä kristillisellä lähetystyöllä on ollut, Huttunen kertaa.
Mandela luki neljännesvuosisadan vain Raamattua:

- Pitkinä vankisellin vuosina hänen ainoa sallittu kirjansa oli Raamattu. Hän ei ujostellut sanoa, kuinka suuri merkitys kristillisellä opetuksella ja uskolla on hänen elämäntyössään ollut. Niistä nousi sisäinen vahvuus ja sellainen uskottavuus ja johtajuus, jota kenelläkään toisella aikamme poliitikolla ei mielestäni ole, pääsihteeri Heikki Huttunen arvioi.

Vastaukset

Vieras

#25880 Re:

2013-12-12 23:37:27

Hän hankki oikeuden kurjalle ja köyhälle; silloin kaikki kävi hyvin.

Eikö tämä juuri ole minun tuntemistani, sanoo Herra?               Jeremia 22:16

Tämän on Timo Laaninenkin huomannut: " Jos haluaa etsiä väkevää todistusta yhteiskunnallisen oikeudenmukaisuuden tärkeydestä, kannattaa lukea Raamattua", totesi puoluesihteeri Timo Laaninen itsenäisyyspäivän radiokolumnissaan.

Tämä syvistä syvin oikeuden nälkä ja jano tulee etenkin VT:n sivuilta  niin voimakkkaasti vastaan, lisäksi se on vapaa kaikesta rajoittuneisuudesta,  se on Jumalallinen.

Kaikkina aikoina,  kaikissa sukupolvissa,

Kuka on tämän tehnyt ja toimittanut? Hän, joka alusta asti kutsuu sukupolvet esiin: minä, Herra, joka olen ensimmäinen ja viimeisten luona vielä sama.

Jes. 43:13 Tästedeskin minä olen sama. Ei kukaan voi vapauttaa minun kädestäni; minkä minä teen, kuka sen peruuttaa?

Jes. 46:4 Teidän vanhuuteenne asti minä olen sama, hamaan harmaantumiseenne saakka minä kannan; niin minä olen tehnyt, ja vastedeskin minä nostan, minä kannan ja pelastan.

Jes. 48:12 Kuule minua, Jaakob, ja sinä, Israel, jonka minä olen kutsunut: Minä olen aina sama, minä olen ensimmäinen, minä olen myös viimeinen.

Vieras

#25881 Roskaa

2013-12-12 23:51:43

#25879: -

Se kirja mikä vankilassa kiersi salaa vangilta toiselle,koska kirjat olivat kielletty, oli Shakespearin kootut. Tästä jotkut tahot ovat vääristelleet sen Raamatuksi. Tuo Shakespearin kirja on yhä tallella ja siinä myös Mandelan kirjoitusta. Miksi te uskovaiset aina vääristelette totuutta? Ottakaa asioista selvää ensin itse ennenkuin uskotte joitain "luotettavia" uskovaisia!

http://edition.cnn.com/2013/12/06/world/the-smuggled-shakespeare-book/

Vieras

#25882 Re:

2013-12-13 00:00:20

"- Pitkinä vankisellin vuosina hänen ainoa sallittu kirjansa oli Raamattu. Hän ei ujostellut sanoa, kuinka suuri merkitys kristillisellä opetuksella ja uskolla on hänen elämäntyössään ollut. Niistä nousi sisäinen vahvuus ja sellainen uskottavuus ja johtajuus, jota kenelläkään toisella aikamme poliitikolla ei mielestäni ole, pääsihteeri Heikki Huttunen arvioi."

Pitääkö herra Huttunen Shakespearin koottuja Raamattuna? Näinhän se valhe leviää ja ei aikaakaan kun pidetään Taka-Hikiällä ihan totena!

Vieras

#25891 Re:

2013-12-13 06:32:30

Siksi Etelä-Afrikan tasavallassa onkin voimassa tasa-arvoinen avioliittolaki. Kiitos, Mandela!