Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#18636 Re: Re: Psykopaatin hommaa: Isä antaa kiduttaen tappaa oma viattoman poikansa

07.08.2013 18:35

#18609: - Re: Psykopaatin hommaa: Isä antaa kiduttaen tappaa oma viattoman poikansa

Niin, mikä on se pelastusmekanismi, jolla Jumalan pojan kiduttaminen ja tappaminen pelastaa ihmiskunnan? Ja kenen vaatimuksesta tuo makaaberi näytelmä piti tapahtua? Mikä oli se voimakkaampi käskijä, jota Jumalankin piti totella? Voisiko joku ystävällisesti valottaa asioiden logiikkaa?

Vastaukset


Vieras

#18637 Re: Re: Re: Psykopaatin hommaa: Isä antaa kiduttaen tappaa oma viattoman poikansa

2013-08-07 18:38:52

#18636: - Re: Re: Psykopaatin hommaa: Isä antaa kiduttaen tappaa oma viattoman poikansa

Kyseessähän on selvästi ns. sumea logiikka, tai oikeammin pimeä logiikka.


Vieras

#18647 Re: Re: Re: Psykopaatin hommaa: Isä antaa kiduttaen tappaa oma viattoman poikansa

2013-08-07 20:43:10

Ristinkuoleman arvo

#18652 Re: Re: Re: Psykopaatin hommaa: Isä antaa kiduttaen tappaa oma viattoman poikansa

2013-08-07 23:01:15

#18636: - Re: Re: Psykopaatin hommaa: Isä antaa kiduttaen tappaa oma viattoman poikansa 

Itse asiassa pelastus Jeesuksessa on yksinkertainen. Me kaikki olemme syntisiä ja Jumalan lain rikkojia. Ihmiskunta syyllistyi/syyllistyy edelleenkin syntiin Jumalaa vastaan. Silloin Jumalalle jäi kaksi vaihtoehtoa, joko rangaista meitä lainrikkojia oikeudenmukaisesti, tai sitten tulee sijaiskärsijä joka kärsii rangaistuksen meidän puolestamme. 

Havainnollistan asian esimerkillä: Jumala on kuin tuomari joka oikeudessa toteaa syytetylle: "olet syyllinen näihin rikoksiin, joista sinua syytetään, siksi minä määrään sinulle xxx-määrän sakon."

Mutta luettuaan syylliseksi todetulle syytetylle tuomion, tuomari itse kaivaa lompakostaan sakkoon tarvittavan summan ja maksaa syyllisen sakon. Näin juuri Jumala teki kun maksoi ristinpuulla sinun ja minun rikokset Jumalaa vastaan.

Raamattu vakuuttaa että sen suurempaa Rakkautta ei kenelläkään ole kuin että antaa henkensä toisen edestä. Johanneksen evankeliumissa 15.luvussa jakeet 12-13 : "Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut. 
Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä."

Jeesus antoi verensä ihmiskunnan takia. Veri puhdistaa kaikesta saastasta ja tekee taivaskelpoiseksi.