Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Vieras

05.08.2013 07:30

1 TOTISESTI näin sanoo Herra sinulle, palvelijani Joseph, että koska sinä olet pyytänyt minun kädestäni tietoa ja ymmärrystä siitä, miten minä, Herra, julistin syyttömiksi palvelijani Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin samoin kuin palvelijani Mooseksen, Daavidin ja Salomon, mitä tulee siihen periaatteeseen ja oppiin, jonka mukaan heillä oli monta vaimoa ja sivuvaimoa;
2 katso ja näe, minä olen Herra, sinun Jumalasi, ja vastaan sinulle tähän asiaan.
3 Valmista sen tähden sydämesi vastaanottamaan ja noudattamaan ohjeita, jotka minä aion sinulle antaa, sillä kaikkien, joille tämä laki ilmoitetaan, on oltava sille kuuliaisia.
4 Sillä katso, minä ilmoitan sinulle uuden ja ikuisen liiton, ja ellette te pysy siinä liitossa, te olette tuomittuja, sillä kukaan ei voi tämän liiton hylättyään päästä minun kirkkauteeni.
5 Sillä kaikki, jotka haluavat saada siunauksen minun käsistäni, pysykööt laissa, joka on määrätty sen siunauksen saamiseksi, ja sen ehdoissa, niin kuin on säädetty ennen maailman perustamista.
6 Ja mitä tulee uuteen ja aikuiseen liittoon, se säädettiin minun kirkkauteni täyteyttä varten, ja sen, joka saa sen täyteyden, täytyy ja tulee pysyä laissa, tai hänet tuomitaan, sanoo Herra Jumala.
7 Ja totisesti minä sanon teille, että tämän lain ehdot ovat nämä: Eivät mitkään liitot, sopimukset, sitoumukset, velvoitteet, valat, lupaukset, teot, yhdistämiset, liittämiset tai odotukset, joita ei tehdä ja joihin ei astuta lupauksen Pyhän Hengen kautta ja joita lupauksen Pyhä Henki ei sinetöi hänen kauttaan, joka on voideltu, sekä ajaksi että koko iankaikkisuudeksi, eikä kaikkein pyhimmin ilmoituksen ja käskyn kautta, voideltuni välityksellä, jonka olen nimittänyt pitämään maan päällä hallussaan tämän voiman (ja minä olen nimittänyt palvelijani Josephin pitämään hallussaan tätä voimaa viimeisinä aikoina, ja maan päällä on kerrallaan vain yksi sellainen, jolle tämä valtuus ja tämän pappeuden avaimet on annettu), ole voimassa kuolleista ylösnousemuksessa eivätkä sen jälkeen; sillä kaikki sopimukset, joita ei ole tehty tätä tarkoitusta varten, päättyvät ihmisten kuollessa.
8 Katso, minun huoneeni on järjestyksen huone, sanoo Herra Jumala, eikä epäjärjestyksen huone.
9 Hyväksynkö minä uhrin, sanoo Herra, jota ei ole uhrattu minun nimessäni?
10 Tai otanko minä vastaan teidän käsistänne sellaista, mitä en ole säätänyt?
11 Ja säädänkö minä teille mitään, sanoo Herra, muuten kuin lain kautta, niin kuin minä ja minun Isäni säädimme teille, ennen kuin maailma oli?
12 Minä olen Herra, sinun Jumalasi, ja minä annan sinulle tämän käskyn — ettei kukaan pääse Isän luokse muuten kuin minun kauttani eli minun sanani kautta, joka on minun lakini, sanoo Herra.
13 Ja kaikki, mikä on maailmassa, olivatpa sen sitten perustaneet ihmiset, valtaistuimet tai herruudet tai vallat tai sellaiset, joilla on nimeä, mitä ne ovatkin, jotka eivät ole minun kauttani eivätkä minun sanani kautta, sanoo Herra, kukistetaan, eikä se pysy ihmisten kuoltua, ei ylösnousemuksessa eikä sen jälkeen, sanoo Herra, sinun Jumalasi.
14 Sillä kaikki, mikä pysyy, on minusta, ja kaikki, mikä ei ole minusta, tulee järkkymään ja häviämään.
15 Sen tähden, jos mies ottaa vaimon maailmassa eikä ota häntä vaimoksi minun kauttani eikä minun sanani kautta, ja hän tekee liiton hänen kanssaan niin pitkäksi aikaa kuin mies on maailmassa ja vaimo hänen kanssaan, heidän liittonsa ja avioliittonsa eivät ole voimassa heidän kuoltuansa ja poistuttuansa maailmasta; sen tähden heitä ei sido mikään laki, kun he ovat poissa maailmasta.
16 Sen tähden, kun he ovat poissa maailmasta, he eivät ota vaimoa eivätkä mene vaimoksi, vaan heidät määrätään taivaassa enkeleiksi, jotka enkelit ovat avustavia palvelijoita, jotka auttavat niitä, jotka ovat arvollisia paljon suurempaan, ylenpalttiseen ja iankaikkiseen kirkkauden määrään,
17 sillä nämä enkelit eivät pysyneet minun laissani; sen tähden he eivät voi enentyä vaan he pysyvät erillään ja yksinäisinä, vailla korotusta pelastuksen tilassaan iankaikkisesti, eivätkä vastedes ole jumalia vaan ovat Jumalan enkeleitä aina ja ikuisesti.
18 Ja vielä, totisesti minä sanon teille: Jos mies ottaa vaimon ja tekee hänen kanssansa liiton ajaksi ja koko iankaikkisuudeksi, eikä tätä liittoa solmita minun kauttani eikä sanani kautta, joka on minun lakini, eikä sitä sinetöi lupauksen Pyhä Henki sen kautta, jonka olen voidellut ja nimittänyt tähän valtuuteen, silloin se ei ole pätevä eikä voimassa, kun he ovat poissa maailmasta, koska heitä ei ollut yhdistetty minun kauttani, sanoo Herra, eikä minun sanani kautta; kun he ovat poissa maailmasta, niin sitä ei voida siellä hyväksyä, koska sinne on asetettu enkelit ja jumalat, joiden ohi he eivät voi kulkea; sen tähden he eivät voi periä minun kirkkauttani, sillä minun huoneeni on järjestyksen huone, sanoo Herra Jumala.
19 Ja vielä, totisesti minä sanon sinulle: Jos mies ottaa vaimon minun sanani kautta, joka on minun lakini, ja uuden ja ikuisen liiton kautta ja sen sinetöi heille lupauksen Pyhä Henki sen kautta, joka on voideltu ja jolle minä olen antanut tämän valtuuden ja tämän pappeuden avaimet, ja heille sanotaan: Te tulette esiin ensimmäisessä ylösnousemuksessa; ja jos se tapahtuu ensimmäisen ylösnousemuksen jälkeen, seuraavassa ylösnousemuksessa; ja te peritte valtaistuimia, valtakuntia, ruhtinaskuntia ja valtoja, herruuksia, kaikki korkeudet ja syvyydet; silloin kirjoitettakoon Karitsan elämänkirjaan, että hän älköön tehkö murhaa vuodattamalla viatonta verta; ja jos te pysytte minun liitossani ettekä tee murhaa vuodattaen viatonta verta, niin tapahtuu kaikessa, niin kuin palvelijani on heille luvannut, ajassa ja kautta koko iankaikkisuuden, ja se on täysin voimassa, kun he ovat poissa maailmasta; ja he kulkevat ohi enkelien ja jumalien, jotka on sinne asetettu, korotukseensa ja kirkkauteensa kaikessa, niin kuin heidän päällensä on sinetöity, ja tämä kirkkaus on jälkeläisten täyteys ja jatkuminen aina ja ikuisesti.
20 Silloin he ovat jumalia, koska heillä ei ole loppua; sen tähden he ovat ikuisesta ikuiseen, koska heidän olemassaolonsa jatkuu; silloin he ovat kaiken yläpuolella, koska kaikki on heille alamaista. Silloin he ovat jumalia, koska heillä on kaikki valta, ja enkelit ovat heille alamaisia.
21 Totisesti, totisesti minä sanon teille: Ellette te pysy minun laissani, te ette voi saavuttaa tätä kirkkautta.
22 Sillä ahdas on se portti ja kapea se tie, joka vie korotukseen ja elämien jatkumiseen, ja harvat sen löytävät, koska te ette ota minua vastaan maailmassa ettekä tunne minua.
23 Mutta jos te otatte minut vastaan maailmassa, silloin te tunnette minut ja saatte korotuksenne, jotta tekin saatte olla siellä, missä minä olen.

Vastaukset

Vieras

#18471 Re:

2013-08-05 07:39:09

#18470: -

Luinkin huonosti lauseesi, eli sait jo vastauksen.

erkki.koskenniemi [at] kopteri.net -  tätä Ekiä vois kyllä muissakin asioissa vaivata, on sen verran,   voisko sanoa palveluhenkinen kaveri    ihan tavalliselle tallaajallekkin,   ja on tottunut kyseleviin ihmisiin Raamattukoulutuksen puitteissa, vaikka on aika "karismaattinen" - (ei armolahjakeskeinen kuitenkaan) Raamatun ja antiikin tutkija.  

p.

Vieras

#18473 Re:

2013-08-05 07:57:24

#18470: -

Tämä on kyllä mielnkintoinen,  esim

.          6 Ja mitä tulee uuteen ja aikuiseen liittoon, se säädettiin minun kirkkauteni täyteyttä varten, ja sen, joka saa sen

Pelaa samoilla Raamatun käsitteillä,  ja keskeisillä asioilla,  kuten liitot,  mutta henki on kaukana kirkkaudesta,  vaikka siitä puhutaan,  jopan kirkkauden täyteydestä.

.           8 Katso, minun huoneeni on järjestyksen huone, sanoo Herra Jumala, eikä epäjärjestyksen huone. 

Kun taas sana sanoo:" Minun huoneeni on kutsuttava rukoushuoneeksi."

Ja:" ...eihän Jumala ole epäjärjestyksen,   vaan järjestyksen Jumala."

Vähän synergistisiä piirtetä.
p.