Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#17068 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

09.07.2013 10:31

#17063: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

öhöm, tuon minä-henkilön nimen onnistuit sitaatistasi sensuroimaan. 12. säkeessä sanotaan "Minä, viisaus, olen perehtynyt mielevyyteen, olen löytänyt tiedon ja taidollisuuden." Tekstissä on kyse ohjeista jälkikasvulle ja viisaus on ollut sen mukaan Jumalan töissä koko ajan mukana. Jeesuksesta tai Messiaasta ei koko tekstissä sanota tavuakaan.

Mikä on tämä lukutapa, jossa Raamatussa kaikki kerrotaan valaistuneille suoraan ilman minkäänlaista tulkintaa - niinkuin eräillä Raamattu-indoktrinaatiosivuilla kehotetaan!!? Lopputulemana siitä tuntuu joka tapauksessa syntyvän sellaista, että pannaan aivot narikkaan ja uskotaan luetun sellaista, mitä on haluttu luettavan - siis omia tai setämiesten kertomia astenteita vahvistavia uskomuksia.


Vastaukset


Vieras

#17069 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-07-09 10:50:24

#17068: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Kuka on Poika omasta mielestäsi tässä.  Kolmiyhteinen Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Raamattu alkaa sanoilla: "Alussa Jumala loi taivaan ja maan". Hepreankielisen alkutekstin mukaan Isä ja Poika tekivät yhdessä taivaan ja maan. Myöhemmin tämä käy ilmi myös suomenkielisestäkin tekstistä, jossa sanotaan: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme ja kaltaiseksemme". Jeesus oli taivaassa Isän Jumalan luona ennen kuin hän syntyi tänne maan päälle.


Vieras

#17070 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-07-09 10:54:38

#17068: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

 

Jos jollekulle on tarpeellista ja sopivaa elää setämiesten talutusnuorassa,  siitä ei voi vetää johtopäätöstä kaikkiin ja kaikkialle. Vai  ajatellaanko vasemmistoliitossakin Arhinmäen aivoilla?  
Seläntaakse piiloutuvia kristittyjä tietysti löytyy,  niitä löytyy politiikasta,  niitä  löytyy mistä tahansa.  Kristuksen omana on kyllä paljon todennäköisempää päästä kaikissa suhteissaan kasvukouluun,  jossa pyhäkouluprofiili särkyy niin monta kertaa kuin tarvitaan,  että pääsisimme aikuisuuteen Kristuksessa,  emmekä ole kaikkien opintuulten emmekä ihmissuhde ja tunne heilahtelujen  vietävinä.