Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Vieras

#16401 Re: Re: Re:

28.06.2013 12:10

#16399: - Re: Re:

Rikoslaki

47 luku

Työrikoksista

3 § Työsyrjintä

Työnantaja tai tämän edustaja, joka työpaikasta ilmoittaessaan, työntekijää valitessaan tai palvelussuhteen aikana ilman painavaa, hyväksyttävää syytä asettaa työnhakijan tai työntekijän epäedulliseen asemaan

1) rodun, kansallisen tai etnisen alkuperän, kansalaisuuden, ihonvärin, kielen, sukupuolen, iän, perhesuhteiden, sukupuolisen suuntautumisen tai terveydentilan taikka,

2) uskonnon, yhteiskunnallisen mielipiteen, poliittisen tai ammatillisen toiminnan tai muun näihin rinnastettavan seikan perusteella,

on tuomittava työsyrjinnästä sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Jos siis naapurin Muurari-Mohamed tai sukupuolensa korjannut Asentaja-Anni ovat ilmaisseet halukkuutensa hommiin, syyllistyt työsyrjintään.

Vastaukset

Vieras

#16402 Re: Re: Re: Re:

2013-06-28 12:22:06

#16401: - Re: Re: Re:

Minä kun ajattelin tuon Keijon palkata. Eihän minun tarvitse siitä kellekkään ilmoittaa, jos jonkun palkkaan. Maksan palkan ja eläkemaksut ja hän verot. Sopiikos tämä sinulle. Minähän kerroin, että ilman hakuprosessia hänet otan, tai sitten en ketään jos olet oikeuteen viemässä. Minähän tässä työtä ajattelin järjestää veli Keijolle.

Vieras

#16418 Re: Re: Re: Re:

2013-06-28 17:41:40

#16401: - Re: Re: Re:  

JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ,
SUOMEN EVANKELIS-LUTERILAISEN KIRKON KATEKISMUKSESTA

ENSIMMÄINEN KÄSKY
Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Älä pidä  muita jumalia.
Mitä se on?
Meidän tulee yli kaiken peljätä ja rakastaa Jumalaa ja turvautua yksin häneen.

Suomen evankelis-luterilainen kirkko tunnustaa sitä kristillistä uskoa, joka perustuu Jumalan pyhään sanaan, Vanhan ja Uuden testamentin profeetallisiin ja apostolisiin kirjoihin, ja joka on ilmaistu kolmessa vanhan kirkon uskontunnustuksessa sekä muuttamattomassa Augsburgin tunnustuksessa ja muissa luterilaisen kirkon Yksimielisyyden kirjaan otetuissa tunnustuskirjoissa. ”Kirkko pitää korkeimpana ohjeenaan sitä tunnustuskirjojen periaatetta, että kaikkea oppia kirkossa on tutkittava ja arvioitava Jumalan pyhän sanan mukaan.” (Kirkkojärjestys 1. luku 1 §).

”Raamattu on kokonaan Jumalan pyhää sanaa eli ilmoitusta, mutta kokonaan myös ihmisten kirjoittama. Raamatun jumalallista alkuperää ja inhimillistä muotoa ei voi eikä tarvitse erottaa toisistaan.” (http://www.seppohakkinen.fi/)

Homoseksuaalinen elämäntapa tuomitaan useammassa Uuden testamentin kohdassa (esim. Room. 1:24,26–28, 1. Kor. 6:9–11, ja 1. Tim. 1:8–11).

Raamatussa (Apt. 5: 21-29) kerrotaan kuinka Pietari ja muut apostolit noudettiin neuvoston ja ylimmäisen papin eteen kuulusteltaviksi – kuinka maallinen laki ja Jumalan tahto törmäsivät – ja mitä Pietari ja muut apostolit tuossa tilanteessa silloin vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä.”