Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#16230 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jumalan itsensä sukupuoli...

25.06.2013 05:56

#16229: fundis - Re: Re: Re: Re: Re: Jumalan itsensä sukupuoli...

"Tähän viimeiseen vastaisin, että EI! Koko järjestelmä tähtää kirjaviisauteen ja kriittisyyteen. 1 Kor 2:4 ja minun puheeni ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista, ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan."

Juurikin näin! Mutta kuka määrittelee sen että on kyse Jumalan voimasta eikä jostakin muusta? Mistä sen tietää?

Vastaukset

fundis

#16238 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jumalan itsensä sukupuoli...

2013-06-25 08:32:23

#16230: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jumalan itsensä sukupuoli...

Paavali puhuu harjaantumisesta: Hebr 5:14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.

Puheen tietysti pitää olla Raamatun mukaista, eli meidän tulee ahkerasti lukea Sanaa. Sanan rakastaminen on Jeesuksen rakastamista, Hänen tuntemisensa on Sanan tuntemista. 'Hiivaa' ei puhtaassa Sanassa ole yhtään, se saastuttaa.

Meidän tulee olla valveilla ja seurata mitä muissa seurakunnissa tapahtuu. Torontolaisuuden vaikutukset ovat meilläkin levinneet laajalle, valitettavasti. Voimavaikutuksiin ei yksistään saa luottaa, sanoohan Jeesus: Matt 7:7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'

Hedelmät tietysti ovat yksi tapa seurata puhujan hengen vaikutuksia. Puhujassa itsessäänkin pitäisi Hengen hedelmien näkyä.

Näinä aikoina mahdollisimman monen tulisi pyytää itselleen hengen erottamisen lahjaa, se on tietysti paras tähän asiaan.

Tässä joitain ajatuksia asiasta :) eksytyksestä voisi tietysti puhua paljon enemmänkin.