Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Kesäperhonen

#16174 Jumalan itsensä sukupuoli...

23.06.2013 20:21

#16173: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Jumalasta puhutaan aina ´Herrana`( oikein siis isolla  h:lla, eli tässä tapauksessa siis sillä alkukirjaimella, kunnioitussäännön vuoksi ja kieliopinkin mukaisesti näin ,no-mikäpä siinä. Mutta miksi ihmeessä siitä, eli siis Hänestä (....taas saman säännön mukaan isolla)täytyisi puhua nimenomaan miehenä tai ylipäätään ajatella Jumalan sukupuolta. Eihän Hänen tarvitse lisääntyä eikä käyttää lihasvoimaakaan mihinkään-mitä hän sukupuolisuudella yleensä edes tekisi ja  mihin hän sitä käyttäisi? Tätä olen joskus tullut pohtineeksi- hieman...Minusta Jumalan voisi aivan yhtä hyvin ajatella vaikka naiseuden energiaksi ja feminiinisyydeksi, kuin joksikin ankaraksi Isäksi valtaistuimellaan .Sitä patriarkaatin  vanhaa perusideaa ja sen hierarkiaahan tuossa tuollaisessa vain yritetään meihin salakavalasti ujuttaa ...

Vastaukset


Vieras

#16176 Re: Jumalan itsensä sukupuoli...

2013-06-23 20:43:42

#16174: Kesäperhonen - Jumalan itsensä sukupuoli...

 

Kyllä ainakin minulle Jumala on aina Rouva ja Jeesus puolestaan Neiti.

fundis

#16179 Re: Jumalan itsensä sukupuoli...

2013-06-24 05:22:09

#16174: Kesäperhonen - Jumalan itsensä sukupuoli...

Jumala on Raamatun mukaan ennenkaikkea vanhurskas. Hänen vanhurskautensa on täydellistä oikeamielisyyttä.  Jeesus tuli 'paljastamaan Isän sydämen' ja koska Hän on yhtä Isän kanssa, myös Hänen ominaisuutensa ovat samoja, kuin Isä-Jumalan, siispä täydellinen rakkaus kuuluu myös Hänen ominaisuuksiinsa. Pyhä-Henki on Jumalan ja Kristuksen Henki ja Hän ilmaiseekin tätä kolminaisuutta monilla meille tärkeällä ominaisuudella.

Jos meillä on ollut huono oma isäsuhde, vanhurskas rakastava isyys ei välttämättä oikein aukea ymmärrettäväksi. Sana 'isä' ei silloin pidä sisällään lämmintä, rakastavaa, ymmärtävää apua, joka ei petä, jonka puoleen voi aina kääntyä, joka antaa meille ilon, rauhan ja vapauden, luo toivon, puhdistaa ja uudistaa meitä, jakaa lahjoja, puolustaa, opettaa, muistuttaa, johtaa kaikkeen totuuteen, varoittaa, auttaa heikkoudessa, varoittaa, antaa ymmärryksen ja uskon... Raamatun luetteloa voisi vielä jatkaakin!

En minä ainakaan tarvitse naisenergiaa erikseen, kaikki on jo tässä meidän rakastavassa Isässämme.