Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#13477

13.05.2013 12:23

Ensimäisen maininnan laki: Pelkistetysti, ensimmäinen ilmoitus on se, joka ohjaa tulkintaa aiheesta. Ensimmäisessä maininnassa ei välttämättä kerrota asiaa tyhjentävästi, vaan myöhemmät maininnat voivat tarkentaa, myös UT:ssa.
http://www.biblicalresearch.info/page48.html



Homoseksuaali voi eheytyä ja muuttua:http://koti.phnet.fi/petripaavola/Homoseksuaalisuus_Raamatun_valossa

1 Kor 6:9: Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset (arsenokoites), eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa. Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.

Hekumoitsijat sana on kreikaksi malakos, joka tarkoittaa pehmeää, naismaista, miehen ja pojan välistä seksisuhdetta, miestä joka antautuu luonnottomaan irstauteen, sekä miesprostituutiota. Jumalan sanan mukaan myös miehen ja pojan välinen seksisuhde (homous) on syntiä sekä myös miesprostituutio.

Miehimykset sana on kreikaksi arsenokoiteen - arsenokoites, joka tarkoittaa homoseksuaalia, joka tulee selkeästi esille Septuagintan tekstistä. Arsenokoites tulee sanoista arrhen ja koite. Arrhen tarkoittaa miestä ja koite petiä ja sänkyä. Raamattu tuo hyvin selvästi esille sen että homoseksuaalisuus on väärin ja syntiä. Raamattu tuo myös sen selkeästi esille, että homoseksuaaliuden synti on pelastuksen este.

Septuagintassa on ajatus ja käsite arsenokoites:

1 Moos 18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.

1 Moos 20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

1 Moos 18:22 (Septuaginta)

kai meta arsenos ou koimeeteesee koiten gunaikos bdelugma gar estin

1 Moos 20:13 (Septuaginta)

kai os an koimeetee meta arsenos koiten gunaikos bdelugma epoieesan amphoteroi thanatousthoosan enokhoi eisin

Arsenos tarkoittaa miestä ja koiten petiä. 1 Moos 18:22 ja 20:13 opettavat, että mies ei saa maata (seksuaalinen akti) miehen kanssa, niin kuin naisen kanssa maataan. Arsenokoites sanan alkuperä tarkoittaa homoseksuaalista toimintaa ja homoseksuaalia. Tästä on selkeästi todisteena Septuagintan jakeet 1 Moos 18:22 ja 20.13, sillä juutalaiset käänsivät sanat arsenos koiten kuvaamaan miesten välistä seksiä (homoseksuaalisuus), joka on syntiä ja Jumalan tahdon vastaista. Paavali ei keksinyt Uuteen Testamenttiin sanaa arsenokoites, niin kuin jotkut valheellisesti väittävät, vaan se oli jo olemassa käsitteenä VT:ssa, jossa se tarkoittaa homoseksuaalisuutta.

Juutalaiset oppineet käänsivät 1 Moos 18:22 sekä 1 Moos 20:13 kohdissa kreikankielisessä Septuagintassa sanoilla arsenos koiten kuvaamaan homoseksuaalisuutta, jonka Raamattu kieltää. Raamatun todistus on siis selkeä siitä, että arsenokoites tarkoittaa homoseksualistista aktia sekä homoseksuaalia. Täten on myös selvää, että Raamatussa esiintyvät sanat arsenos koiten tarkoittivat VT:n aikaisille juutalaisille homoseksuaalisuutta sekä arsenokoites tarkoitti UT:n kirjoittajille homoseksuaalisuutta.

Jumalan sana opettaa selvästi, että homoseksuaalisuus on synti, jonka harjoittajat eivät peri Jumalan valtakuntaa elleivät tule uskoon ja tee parannusta synnistään eli luopuvat homoseksuaalisuudestaan. Näistä jakeista käy myös se selvästi ilmi, että Korintossa, jotkut olivat olleet myös homoseksuaaleja, mutta eivät olleet enää, sillä he olivat tulleet uskoon ja olivat nyt pyhitetyt Jeesuksessa Kristuksessa.

Homoseksuaalisesti suuntautunut henkilö kykenee muuttumaan ja hylkäämään homoseksuaalisen identiteetin. Tämä korinttolaiskirje todistaa sen todella selvästi. Tästä on myös todistuksena nykyään moni ex-homoseksuaali, joka on tullut uskoon sekä hyljännyt homoseksuaalisuuden ja muuttunut heteroksi.



Syntejä on toki paljon ja kaikki olemme syntisiä, siksi onkin tärkeää ottaa vastaan Jeesuksen tarjoama anteeksiantamus ja pelastus. Voit olla kristitty homo, mutta et välttämättä pelastettu.

Jeesus rakastaa aina.



Vastaukset


Vieras

#13482 Re:

2013-05-13 12:54:01

#13477: -

Niin, alkuperäiset termit ovat tosiaan arsenokoitēs (ἀρσενοκοῖται, ), malakos (μαλακός) ja porneia (πορνεία). Nämä sanat esiintyvät alkuperäisessä tekstissä aina peräkkäin. Kuten olet itsekin kirjoittanut, "malakos, joka tarkoittaa pehmeää, naismaista, miehen ja pojan välistä seksisuhdetta, miestä joka antautuu luonnottomaan irstauteen, sekä miesprostituutiota". Niinpä useatkin teologit ovat sitä mieltä, että Paavalin tarkoituksena oli nimenomaan kieltää tämä alaikäisten poikien pitäminen seksikumppaneina sekä miesprostituutio, sillä kaikenlainen miesten välinen seksi oli tuohon aikaan alistavaa ja hyväksikäyttävää. Miehen makaamaksi joutuminen vei mieheltä hänen kunniansa, se oli keino alistaa ja nöyryyttää. Tässa valossa on ymmärrettävää, että miestä kiellettiin makaamasta "niin kuin naisen kanssa maataan", sillä nainenhan juuri oli alempiarvoinen mieheen verrattuna ja naisen tasolle joutuminen oli miehelle hirveä häväistys.

On vähän liioiteltua väittää, että termit yksinkertaisesti tarkoittavat sitä, mitä kutsutaan nykyään homoseksuaalisuudeksi. Homoseksuaalisuus kun nykyisellään käsittää myös naisten välisen homoseksuaalisuuden ja missään tapauksessa arsenokoitēs ei viittaa naisiin. Lisäksi raamatussa puhutaan pelkästä yhdynnästä, ei homoseksuaalien välisestä rakkaudesta tai rakkaussuhteesta ja vielä vähemmän avioliitosta.

http://files.kotisivukone.com/karikuula.kotisivukone.com/tiedostot/raamattu_ja_homoseksuaalisuus.pdf

Tarvitaan puolueellinen asenne, jotta Paavalin teksteistä voitaisiin varmuudella väittää mitään suuntaan tai toiseen. Ja oli miten oli, Jeesus ei aiheesta puhunut, viittauksia homoseksuaalisuuteen on raamatussa vähän ja kaiken lisäksi raamattua ei voida käyttää perusteena maallisessa lainsäädännössä. Demokratiakaan ei ole raamatullista ja tietänet, että kristityissä piireissä demokratian hyväksyminen oli aikoinaan naispappeus- ja homoseksuaalisuus-kysymyksiä vielä järisyttävämpi opillinen kiista.