Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#10096 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tosiasiat puhuvat puolestaan.

16.04.2013 08:36

#10086: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tosiasiat puhuvat puolestaan.  

 

Entäpä homojen propaganda opas: Marshall Kirkin ja Hunter Madsenin kirja (After the Ball: How America Will Conquer its Fear and Hatred of Gays in the 1990s (1989) ?

Vastaukset


Vieras

#10132 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tosiasiat puhuvat puolestaan.

2013-04-16 10:45:56

#10096: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tosiasiat puhuvat puolestaan.

Entäpä homojen propaganda opas: Marshall Kirkin ja Hunter Madsenin kirja (After the Ball: How America Will Conquer its Fear and Hatred of Gays in the 1990s (1989) ?

Keskusteluun on jatkuvasti luupattu useampikohtaista listaa näillä saatesanoilla:

"Tämä ohjelma on Gaid-homolehden marraskuun numerosta v. 1987. Kaikki ohjelman kohdat ovat toteutuneet.

Lähde: GAID-niminen homolehti 11/1987 USA
Artikkeli: The Overholingt The Straight America by Marshall Chirck."

Kuten osoitettua, väite ei pidä paikkaansa.

Artikkeli laajennettiin sittemmin kirjaksi (ks. yllä), jossa käsiteltiin yksityiskohtaisesti alkuperäisessä listauksessa olleita kohtia juuri homoseksuaalisen aseman parantamisen näkökulmasta. Alla otteita kirjasta kommentteineen (huomautan, että käännökset ovat ilmeisesti Pasi Turusen käsialaa, joten tiettyihin sanavalintoihin voinee suhtautua varauksella. Edustavan näytteen Turusen tavasta katsoa artikkelia/kirjaa voi todeta esim. taannoisesta TV7:n haastattelusta:

- Heteroseksuaaleille tulee saada aikaan häpeän tunne.

Normaali tekniikka silloin, kun jonkin harmittoman ilmiön vastustajien asema halutaan tuoda esiin. Vrt. retoriikka, jota käytettiin mustien ihmisoikeustaisteluissa. Nykyään samaa käytetään vaikkapa tupakoinnin ja alkoholinkäytön vähentämiseen tähtäävissä mainoskampanjoissa ja liikenneturvallisuusmainoksissa ("Kännissä olet ääliö" jne.)

- Heteroseksuaalit tulee altistaa koko ajan kuville sekä verbaalisille lausunnoille, joiden tehtävä on saattaa kaikki homouteen liitettävä epänormaalius ristiriitaan sen kanssa että homoseksuaali haluaa olla sisimmässään muiden hyväksymä ja sulautua joukkoon.

Homoseksuaalien medianäkyvyys ja asema 1980-luvun Amerikassa oli surkea. Osavaltiolait saattoivat määritellä homoseksuaaliset teot lainvastaisiksi. Homot nähtiin saastaisina ja epänormaaleina. On aivan kohdallista, että mielikuvaa haluttiin korjata. Yllä kuvattu keino on jälleen aivan tuikitavallinen tapa herättää vastaanottajassa ihmetys siitä, miksi yhteiskunta jatkuvasti toistaa jonkin ryhmän (esim. muslimien, homojen, kasvissyöjien) kauhistuttavuutta ja järkyttävyyttä, vaikka monet vaikkapa tv:ssä näkemäni tai naapurista tuntemani ryhmään kuuluvat vaikuttavat ihan samanlaisilta ihmisiltä kuin hänkin.

- Propagandistinen mainostus leimaa kaikki homoliikkeen vastustajat homofobisiksi kiihkoilijoiksi, jotka eivät ole oikeita kristittyjä.

On miljoonia kristittyjä, jotka ajattelevat noin, ja vieläpä omilla aivoillaan. Ei ole vaikeaa tulla vaikuttuneeksi homojen vastustajien foobiselta ja kiihkoilevalta näyttävästä tyylistä, kun hiljentyy katsomaan vaikkapa joitakin syvässä Etelässä saarnaavien pastorien puheita, joissa puhujan silmät ja otsasuonet pullistelevat ja sylki pärskyy suusta, kun herra pastori syventyy yksityiskohtaiseen kuvaukseen kahden miehen välisestä anaaliyhdynnästä. Nykyaika korostaa myös sovinnollista ja rakkauden sanomaa tuovaa kristillisyyttä, jossa kahden samaa sukupuolta olevan parin oikeuksien vastustajat nähdään "vääränlaisina" kristittyinä: tuomitsevina, ensimmäisen kiven heittäjinä, rakkaudettomina.

- Lopulta propaganda lyö leiman toisinajattelijoihin ja saa näyttämään heidät kritiikin kohteina, vihattuina sekä hiljennettyinä.

On sanottava, että "he tekevät sen itse". Tästäkin adressista saisi niin paljon näyttävää materiaalia turuille ja toreille jaettavaksi, että yksi jos toinenkin kristillisyyteen maltillisesti suhtautuva kallistuisi nopeasti heistä pois päin. 

- Päämäärä saavutetaan ilman faktoja, logiikkaa tai perusteluita, sillä uskomukset voidaan muuttaa jatkuvan emotionaalisen ehdollistamisen kautta, olipa henkilö tietoinen tai ei häneen kohdistuvasta hyökkäyksestä.

Jälleen normaalia ja vakiintunutta kamaa maailman jokaisessa imagonrakennus-, markkinointi- ja kampanjayrityksissä, oli kyseessä sitten suuri kv-firma tai pikkuruinen kahden ihmisen amatööripohjalta miettimä flaijereidenjakelu kunnan torilla. Tässäkin adressissa on huomattu, että faktoilla, logiikalla ja perusteilla ei ole mitään virkaa. Tällaisten ihmisten negatiiviset ajatukset esim. pedofiliaan, eläimiinsekaantumiseen, huumeidenkäyttöön ja aborttitehtailuun sekaantuvista homoista ja lesboista eivät laannu tai taitu kuin ehkä sillä, että hänen naapuriinsa muuttaa joku seksuaalivähemmistön edustaja tai hän näkee päivittäin vaikkapa lempisaippuasarjassaan jonkin homohahmon, jotka eivät miltään osin vastaa hänen mielikuvaansa seksuaalivähemmistöistä. 

- Heteroseksuaalien käännyttämisessä esitetään jatkuvasti ja toistuvasti kirjallisia kuvia, joissa homoseksuaalit näytetään samanlaisina kuin heteroseksuaalit. Tämän kuvan tulee olla normaaliuden ikoni.

Ja mitä erikoista tässä on? Aivan kaikki tahot tekevät juuri tätä samaa. Esimerkiksi Mitt Romneyn vaalikampanjan aikana tv:ssä näytettiin mormonikirkon mainoksia, joiden ideana oli juuri tuo ikivanha ja sama normaalien ihmisten näyttäminen. Jokainen klippi näytti välähdyksiä jonkin ihmisen elämästä, joka lopuksi kertoi olevansa mormoni. Mahdollisuus muutokseen -kampanjassa käytettiin tavallisten turkulaisten kasvoja ja heidän tarinoitaan ja tuotiin tällä tavoin näkyville kuvaa kristillisyydestä ja sen hyvästä vaikutuksesta normaalina ja hyvänä asiana. Tuskin kukaan teistä väittää, että nämä kampanjat kopioivat jotakin 1980-luvulla kirjoitettua "propagandaopasta"?

- Mainoksilla on vaikutus heteroseksuaaleihin, vaikka he eivät uskoisi niihin.

Niin? Juuri tähänhän perustuu kaikki mainonta, ja erityisesti mielikuvamainonta. Kristillinen kirkko ja lukuisat itsenäiset kristilliset tahot harjoittavat juuri tätä samaa, muttei kukaan täällä kehtaa höpistä mitään siitä, että taustalla on harkitun propagandakeinon toimeenpano. Kyse on yksinkertaisesti normaalista ja vakiintuneesta asiasta, joka toki sekin saadaan tässä adressissa näyttämään vähintään homojen globaalin salaliiton tekosilta.

- Heteroseksuaali kokee kaksi ristiriitaista tunnetta: hän reagoi myönteisesti kuvaan, mutta kielteisesti homoseksuaaliin nähden, kuvan antama hyvä reaktio ja paha reaktio homoseksuaalisuuteen nähden.

Jälleen ei mitään uutta auringon alla. Ks. yllä esim. Romneyn tukemiseksi tehdyt mainosvideot. 

- Pahimmillaan reaktiot mitätöivät toisensa ja me olemme onnistuneet asioiden sotkemisessa. Parhaimmillaan assosiaatioon perustuva ehdollistuminen siirtää pienin askelin myönteistä tunnetta kuvassa olevaa ihmistä kohtaan."

En näe, mitä ihmeellistä ja mullistavaa listassa on. Näiden prinsiippien nojalla toimivat kaikki huonoa mielikuvaansa tms. parantamaan pyrkivät tahot. Kirjassa laajennetaan artikkelissa ollutta kuusikohtaista listaa ja annetaan jokaisesta yksityiskohtainen sovellutus juuri sorretun vähemmistön asioiden parantamiseen. Tässä ei ole mitään uutta. Kirja/artikkeli käy läpi kaikki vanhastaan tunnetut tavat ja antaa niihin esimerkit ja soveltamistavat tietyn vähemmistöryhmän osalta.