KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Kommentoitu viesti

Vieras
Vieras

#1187 Re: KISSAT

19.02.2011 23:55

#1143: Näin se vaan on. - KISSAT

Miten syytät Anneli Repoa Valkeakosken kissojen lahtauksesta?

Anneli Repo tekee KKY:n nimissä työtä sielläpäin yksin. Siksi hän joutuu kissoista valitsemaan parhaimmat yksilöt sijoitukseen. Yksin hän ei repeä joka paikkaan. Joten ikävä lopputulos on kissojen lopetus.

Joka ei todellakaan ole Revon päätös. Vain yksi henkilö ei kotonaan kykene valtavia kissalaumoja hoitaan.

Yhdistys yritti muutaman kerran saada Tampereelle ensikoteihin sijoitukseen juuri näitä kissoja. Yksikään ei ottanut vastaan, joten lopputulos on todella ikävä.

Valkeakosken kissoja ei ilmoitella missään kummemmin niin kadonneiksi, kuin löytyneiksikään. Tämä on suuri puute. Valistustyötä siellä tarvittaisiin todella paljon.

Tilanteesta ei voi vain yhtä henkilöä syyttää. Toki huomattavasti parempi vaihtoehto olisi aremmat piikittää, kuin nuo Valkeakosken kotikissat. Kunhan olisi paikat heille. Lakisääteinen aika on todella lyhyt aika reissaavalle kissalle.

Vastaukset

Jaana Vuorenpää
Vieras

#1190 Re: Re: KISSAT

2011-02-20 01:09:43

#1187: Vieras - Re: KISSAT 

Ymmärtääkseni Anneli Repo ei hyväksy näiden "puolivillien" kissojen ottamista yhdistykseen, jotka ovat täysin kehityskelpoisia villiintyneitä kesykissoja tai niiden jälkeläisiä, ja joita on yhdistyksessä iät ja ajat otettu talteen. Mitä näille kissoille nyt sitten tapahtuu, jos niitä ei kukaan ota talteen pakkasesta? NE KUOLEVAT SINNE! Tämän asian takia koko adressikin on alun perin perustettu. Kukaan ei tästä asiasta syytä vain Anneli Repoa, vaan tämä on ollut koko hallituksen päätös tai siis suurimman osan. Minusta päätös kuitenkin sotii aika pahasti yhdistyksen koko tarkoitusta vastaan ja olisi ylipäätäänkin vähintään vuosikokouksessa päätettävä asia, eikä vain hallituksen vallassa!

Kuulun ensikoteihin ja en ole kuullut tai nähnyt (tai en ainakaan muista) Annelin tarjonneen koskaan kenellekään kissojaan ensikotilaisten omassa sähköpostiryhmässä. Minulle hän laittoi kerran henkilökohtaista postia yhdestä kissasta ja jonka otin myös hoivaani, vaikka olin jo aivan ylikuormitettu kissoista. Kävin vielä itse hakemassa hoidokin Valkeakoskelta. Sulo kissa pääsikin hyvään uuteen kotiin ja elää onnellisena siellä tälläkin hetkellä.