Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

tero p.

#4564 Re: Järki elää

29.03.2013 20:39

#4559: Jeesus on herra - Järki elää

Minä en ainakaan ole yrittänyt tukkia kenenkään suuta vaan esittänyt näkemyksiä jotka kyseenalaistavat uskovaisten näkemyksiä. Olen myös jättänyt heille tilaisuuden esittää vastanäkemyksiä, kommentoida ja korjata jos olen erehtynyt jossain kohdassa. Yleensä kuitenkin vastapuoli on vetäytynyt sanattomuuteen kun itselle joku epämieluisa näkemys on esitetty.

Esim.

Kristitty A väittää että miehen ja nasen avioliitto on ikuinen ja historian saatossa muuttumaton instituutio.

Minä väitän että julkinen kirkkovihkiminen on noin 500 vuotta vanha tapa.

Kristitty A vastaa: olihan Kaanaan häät ja Jaakobin ja Lean häät.

Tuon esiin sen seikan että Jaakobilla oli toinenkin vaimo ja näiden lisäksi kaksi jalkavaimoa. Kaikkien näiden kanssa hän sai lapsia.

Kristitty A on hiljaa.

Vastaukset

Vieras

#4568 Re: Re: Järki elää

2013-03-29 20:56:04

#4564: tero p. - Re: Järki elää

Nimimerkki Tero p. yrittää olla näppärä. Kirkkovihkiminen on huomattavasti vanhempi tapa,kuin 500 vuotta. Jaakob ja hänen lapsensa eivät kuulu tähän keskusteluun millään lailla. Oletko lukenut pyhistä kirjoituksista,että esim. Jaakob ja Abraham olisivat saaneet keskenään lapsia? Aivan,raamatussa ei missään kohtaa puolusteta homoseksuaalisuutta,niin paljon kuin eräät sieltä moiseen viittaavia tekstejä yrittävätkin löytää. Homoseksuaalisuus on edelleen ja on aina ollut kirottua toimintaa oikeiden kristittyjen parissa.

Matilda

#4586 Re: Re: Järki elää

2013-03-29 21:17:08

#4564: tero p. - Re: Järki elää

Vanhan testamentissa kuvataan ihmisten elämä sellaisena kuin se on, raadollisine piirteineen.  Ei kaunistella 'partriarkkojen ' virheitä. Eli silloin saattoi olla miehellä useita vaimoja. Kun luet näitä kertomuksia huomaat, että se ei tuonut siunausta näiden ihmisten elämään, vaan paljon monenlaista kärsimystä. Mustasukkaisuutta ja kateutta vaimojen välille, lasten suhteisiin isäänsä jne.

Alkuperäinen Jumalan suunnitelma on yksiavioisuus. Kun monet heterotkin elävät kuin  pellossa suhteineen, 'vaimojen ja miesten vaihtoviikot'(anteeksi alayylinen ilmaus), ei siinä jälkikasvu saa turvaa ja rakkautta osakseen, jota tarvitsisi. Ihmismieli kasvaa kovin repaleiseksi ja siitä on tuhoistat seuraukset.

Eli ei muuteta sitä mikä on aikojen alussa suunniteltu.  Avioliitto on miehen ja naisen välinen julkinen liitto