Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Jochanan

#4397

29.03.2013 16:20

"Ja ihmettelen mistä tämä Iran vertaus oikein tulee."

Ilmoitit haluavasi kaikkien lakien perustuvan uskontoon, joten Iran on ihannevaltiosi. Myös kuolemantuomio johtuu uskonnosta, joten totta kai hyväksyt sen.

Vastaukset

taku

#4419 Re:

2013-03-29 16:45:48

#4397: Jochanan -

Minun ihanteenani on kristillisdemokraattinen yhteiskunta.Tuo kommentti oli tarkoitettu hiukan provosoivaksi.Minun mielestäni kaiken etiikan pitäisi perustua Jumalan sanaan.Mutta toki politiikassa on kyse muustakin kuin etiikasta.Esim siitä mitä jostain laista seuraa.Tunnu niputtavan kaikki uskonnollisesti ajattelevat konservatiivit samaan nippuun ja luulevan että uskonto jotenkin uhkaisi demokratiaa.Lähimpänä minun ihanneyhteiskuntaani on Irlanti siellä kunnioitetaan ihmiselämää toisin kuin Hollannissa ja Iranissa.Irlanti on demokraattinen maa jossa kristilliset arvot muovaavat politiikkaa. Mielestäni Irania ei edes tulisi verrata Euroopan maihin koska olot ovat niin erilaiset.Saudi-Arabiaan verrattuna Iran on varsin demokraatttinen ja ihmisoikeuksia kunnioittava maa mutta ei se voi kilpailla pohjoismaiden kanssa.

Sanoisin että Iranissa on kolme perus vikaa

-uskonnonvapautta ei ole siinä mielessä mitä me ymmärrämme vaikka uskonnonvapaus toteutuukin paljon paremmin kuin monissa islamilaisissa maissa

-Ihmiselämää ei kunnioiteta

- papistolla on liikaa valtaa

Jos Iranissa olisi vapaat vaalit kuten Suomessa ja siellä olisi uskonnonvapaus eikä siellä käytetäisi kuolemantuomiota se olisikin todella hyvä maa elää mutta nuo kolme juttua pilaavat sen