Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

taku

#4375 Re: Re: Re: Re: Re: SeRe: Re: Re: Re: Re: Re: tero p.

29.03.2013 15:33

#4360: tero p. - Re: Re: Re: Re: SeRe: Re: Re: Re: Re: Re: tero p.

No en minä sitä tarkoita että jos yksi asia kirjassa on totta kaikki olisi totta.Luulenpa että sellaista kirjaa ei ole olemassakaan MISSÄ KAIKKI olisi totta.Sanoin että Raamatun kirjoissa on oikeaa historiaa mutta myös sellaista mikä ei pidä paikkaansa.En minä usko kaikkeen mitä Raamatussa lukee.Ilmestyskirjan osalta väite satukirjasta voi olla perusteltu.Osa kristityistä ei pidä ilmestyskirjaa Raamattuun kuuluvana.Aika harva ateistihistorioitsijakaan pitää Raamatun kaikkia kirjoja satukirjoina.

Vastaukset

Jochanan

#4377 Re: Re: Re: Re: Re: Re: SeRe: Re: Re: Re: Re: Re: tero p.

2013-03-29 15:35:37

#4375: taku - Re: Re: Re: Re: Re: SeRe: Re: Re: Re: Re: Re: tero p.

Määrittelepä satukirja ja se, mikä Raamattu sitten on.

Heikki

#4430 Re: Re: Re: Re: Re: Re: SeRe: Re: Re: Re: Re: Re: tero p.

2013-03-29 16:59:22

#4375: taku - Re: Re: Re: Re: Re: SeRe: Re: Re: Re: Re: Re: tero p. 

 

>>>Osa kristityistä ei pidä ilmestyskirjaa Raamattuun kuuluvana.Aika harva ateistihistorioitsijakaan pitää Raamatun kaikkia kirjoja satukirjoina.<<< Selaisia kristittyjä ei ole olemassakaan, jotka uskovat vain osan Raamatun ilmoituksesta. Monenlaisia eksyttäjiä kyllä on, ja heistä Raamattu varoittaa selkeästi: Ihan sama kuin sukupuolenkin kanssa: sen kyllä huomaa onko mies vai nainen. Gal 1:6-16 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin, joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin. Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu. Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija. Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.