Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

tero p.

#4230 Re: Re: tero p.

29.03.2013 02:03

#4226: fundis - Re: tero p.

Niinpä, (kristinuskon kuvaamaa) Jumalaahan ei ole.

 

Ajattelin vain ajatusleikkinä. Kun aika usein kuulee kristityiltä että ihan lähimmäisenrakkaudesta he vaan sanomaa levittävät. Mutta kappas vaan, eipä sitä rakkautta olekaan sitten tarjolla, edes kuvitteellisesti, silloin kun sillä olisi yhtään mitään merkitystä. Eli, taivaspaikka silmissähän sitä kristityt hommaansa vain tekevät. Se siitä pyyteettömyydestä :)

Vastaukset

fundis

#4232 Re: Re: Re: tero p.

2013-03-29 02:12:27

#4230: tero p. - Re: Re: tero p.

Vastasin vain totuudenmukaisesti, kuvitellen että se olisi mahdollista. Miksi uhraisin taivaspaikkani, kun Jeesus tuli taivaasta tänne alas kärsimään kaikkien puolesta, että kaikilla olisi mahdollisuus päästä taivaaseen, sinullakin. En tekisi sitä lastenikaan vuoksi, jokaisen oma tehtävä on tehdä ratkaisunsa suhtautumisestaan Raamatun sanomaan.

fundis

#4233 Re: Re: Re: tero p.

2013-03-29 02:17:59

#4230: tero p. - Re: Re: tero p.

Itse asiassa meidän uskovien tulisi omalla elämällämme todistaa paremman todellisuuden olemassaolosta. Tällainen suusanallinen todistaminen ei ole kovinkaan tehokasta, eikä edes kovin tarpeellista, ainoastaan silloin kun joku kysyy, pitää olla valmis kertomaan.

veritas

#4242 Re: Re: Re: tero p.

2013-03-29 08:49:36

#4230: tero p. - Re: Re: tero p. 

Puhun 27 v. kokemuksella: Jeesus on todellinen Persoona eikä mikään "mielikuvitusolento" kuten jotkut ateistit yrittävät väittää. Olen kokenut itse omakohtaisesti kuinka Hän puhuu useallakin tavalla minulle. Hän on myös puhunut minun kauttani muille. Tiedän tämän olevan totta, eikä sitä totuutta muuta miksikään vaikka kuinka sinä tai joku muu pilkkaisi kristinuskoa.

Voltaire, joka eli 1700-luvulla, pilkkasi pappeja ja Raamattua.Hän mm. väitti että 100 v. hänen kuolemansa jälkeen maailmassa ei olisi enää yhtään Raamattua koska sivistys/tiede yms. tekisi sen turhaksi. Totuus on täysin toinen: tänä päivänä Raamattuja tai sen osia on maailmassa miljardeja kappaleita. Raamattu on aivan omassa luokassaan jos katsotaan painoslukuja, mikään muu kirja ei yllä edes lähellekään Raamattua. 

Heikki

#4246 Re: Re: Re: tero p.

2013-03-29 09:26:58

#4230: tero p. - Re: Re: tero p. 

 

>>>>Niinpä, (kristinuskon kuvaamaa) Jumalaahan ei ole. Ajattelin vain ajatusleikkinä. Kun aika usein kuulee kristityiltä että ihan lähimmäisenrakkaudesta he vaan sanomaa levittävät. Mutta kappas vaan, eipä sitä rakkautta olekaan sitten tarjolla, edes kuvitteellisesti, silloin kun sillä olisi yhtään mitään merkitystä. Eli, taivaspaikka silmissähän sitä kristityt hommaansa vain tekevät. Se siitä pyyteettömyydestä :)<<<<< ___________________ Kyse on paremminkin velvollisuudesta, sen jakamisesta mitä itse on saanut: Hesekiel 3:17-21 "Ihmislapsi, minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani. Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi. Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut. Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee - kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta - mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.,Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut."