Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

fundis

#4202 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Epäonnistunut ol

29.03.2013 01:08

#4194: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Epäonnistunut olkinu

Se on tapahtunut monta kertaa. Laskuja on tullut maksuun ja ei ole ollut hajuaakan siitä, miten ne saan maksettua. Joka kerta rahaa on vain kertynyt sen verran kuin on ollut tarvis, sellaisistakin paikoista, joista en olisi mitenkään uskonut sitä saavani. Esim. tavallisesti suorastaan saita äitini on pelastanut kerran pulasta, antamalla rahaa lahjaksi. Tilanne oli sellainen, että sanoin Jumalalleni, että olet Sanassasi luvannut pitää huolta meidän tarpeistamme ja nyt tarvitsen rahaa.  Parin päivän kuluttua äitini yllätti ja lupasi lahjoittaa rahaa pois, ettei perintöveroa tarvitsisi maksaa sitten aikanaan niin paljoa ja arvaa oliko se juuri se summa, jonka tarvitsin.

No tuskin tämä sinua vakuuttaa, mutta tapaus on totta.

Vastaukset

tero p.

#4215 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Epäonnistunu

2013-03-29 01:36:42

#4202: fundis - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Epäonnistunut ol

 

Tuo on kyllä mielenkiintoinen ilmiö mutta ei se todista oikein mitään. Nimittäin, välillä olen pannut vähän samankaltaisen ilmiön merkille omassa elämässäni. Erona vain taitaa olla se, että käytännössä olen aika ateisti (tosin jonkinasteiseen animismiin tai panteismiin hieman taipuvainen, mutta maailmankatsomuksessani aika lailla ateistieja muistuttava), olen elämässäni pilkannut ja kironnut kaiken maailman jumalat alimpaan helvettiin (joskus jopa auoin päätäni "pyhälle hengelle"), en kuulu kirkkoon, ajatus persoonallisesta jumalasta on minulle aivan päätön idea, olen harrastanut esiaviollista seksiä jne. Ts. en ole kristitty, en usko heidän jumalaansa enkä noudata heidän käskyjään ja silti välillä tuntuu että hommat sujuvat mukavammin kuin olosuhteiden perusteella uskaltaisi toivoakaan. Eli, tuolla ilmiöllä ei ole mitään tekemistä uskon ja tuon kristinuskon jumalan kanssa.