Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Heikki

#4152 Re: Re: Re:

29.03.2013 00:01

#4149: - Re: Re:  

 

Nyt kun olen sinua varoittanut, kuten Jumala vatii, voit itse päättää pysytkö kuolleena vai haluatko syntyä uudesti ikuiseen elämään. Jos valitset kuoleman, se ei ole enää minun syyni.

Vastaukset

tero p.

#4155 Re: Re: Re: Re:

2013-03-29 00:07:39

#4152: Heikki - Re: Re: Re:

Saanko kysyä mikä sinua ajaa "pelastamaan" ihmisiä? Toivo taivaspaikasta, pelko helvetistä vai ihmisrakkaus?


Vieras

#4156

2013-03-29 00:09:36

"Uskonnottomat moraalifilosofit ovat esittäneet, että monet uskonnolliset näkemykset uskonnon oppien mukaan elämisen hyveen palkitsemisesta ikuisessa elämässä edustavat itsekästä nautinnontavoittelua. Ruumiillisen kärsimyksen tuottaminen tai edes tappaminen eivät ole ikuiseen, ei-ruumiilliseen elämään uskovalle moraalisesti kauhistuttavimpia asioita. Sokea usko on arvostelijoiden mukaan johtanut liian usein siihen, että ihmiset ovat ryöstäneet, tuhonneet ja tappaneet. Historiallisista esimerkeistä tunnetuimpia ovat ristiretket, uskonnolliset sodat, inkvisitio ja noitavainot.

Nykyisissäkin yhteiskunnissa on arvostelijoiden mukaan uskonnollisen perinteen kielteisiä seurauksia. Uskonnot aivopesevät ihmisiä, riistävät heidän itsemääräämisoikeutensa, käyttävät heitä taloudellisesti hyväkseen, ajavat itsemurhiin, syrjivät toisuskoisia, syrjivät homoseksuaaleja, tukahduttavat ilmaisunvapautta ja tuhoavat alkuperäiskansojen elämäntapaa. Esimerkkejä ovat myös kirkoissa tapahtuva lasten seksuaalinen hyväksikäyttö, avioliittojen rikkoutuminen uskonnollisen heräämisen vuoksi, kirkkojen harjoittama sodanlietsonta ja juutalaisten osuus Lähi-idän selkkauksissa. Usein sanotaan, että kristinusko on vaikuttanut muun luonnon ja toisten eläinten alistamiseen sekä oppiin miesten ylempiarvoisuudesta naisiin nähden. Uskonto on puuttunut myös politiikkaan ja tukenut vallankäyttöä: uskovat ovat usein vastustaneet yhteiskunnallisia uudistuksia."

 

ihan vaan muistutukseksi.