Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Heikki

#4140 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Epäonnistunut olkinukkekortti

28.03.2013 23:41

#4136: fundis - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Epäonnistunut olkinukkekortti 

 

Eli homo ei ole ikinä kääntynytkään kristityksi, tai sitten hän jatkaa homouden harjoittamista pilkaten Pyhää Henkeä. Näin hän on Mooseksen lain mukaan ansainnut kuoleman. Voiko kirkon papiksi päästä ihminen joka ei ole kristitty? Roomalaiskirje taas osoitaa että Jumala on hyljännyt homot heidän valitsemiensa saastaisten himojen valtaan koska eivät totelleet Jumalaa. Jumala on siis paaduttanut heidän sydämensä niin, etteivät he pysty katumaan syntiään. Samalla tavoin Jumala itse paadutti faaraonkin sydämen, kun tämä toistuvasti oli paaduttanut sydämensä Jumalan miehen Mooseksen vetoomuksilta.

Vastaukset

Heikki

#4143 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Epäonnistunut olkinukkekortti

2013-03-28 23:46:01

#4140: Heikki - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Epäonnistunut olkinukkekortti 

 

P.s kannattaa muuten huomata että Roomalaiskirje pitää homouden harjoittamista pahempana syntinä hyväksynnän osoittamista niille, jotka senkaltaisia tekevät. Hyväksyjät ovat tuolloin vastuussa eksyttämistään sieluista: Hesekiel 3:17-21 "Ihmislapsi, minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani. Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi. Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut. Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee - kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta - mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.,Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut."
fundis

#4150 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Epäonnistunut olkinukkekortti

2013-03-28 23:58:20

#4140: Heikki - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Epäonnistunut olkinukkekortti

Ei tietenkään homo ole voinut tulla uskoon ja harjoittaa syntiään sen jälkeenkin. Hän on ihan tavallinen syntinen, niinkuin me kaikki ja jos hän tulee uskoon ja uudestisyntyy, ei hän syntielämäänsä voi jatkaa, niinkuin ei kukaan uudestisyntynyt sitä voi.

Tuomita me ei kuitenkaan voida ketään, ei edes homoja, heillehän on myös mahdollista vielä tulla tuntemaan totuus.