Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Vieras

23.03.2013 11:18

Avioliitto tarkoittaa miehen ja naisen välistä liittoa. Jos homot haluavat virallistettuun liittoon, he voivat jo tehdä sen. Kaikissa käytännön asioissa homppelit ovat jo tasa-arvoisia.

"Avioliitto"-sana on ollut suomen kielessä todnäk niin kauan kuin Suomi on ollut kristillisyyden vaikutuspiirissä, jos ei kauemmin. Ei sitä saa pölliä tarkoittamaan mitä tahansa liittoa noin vain.

Vastaukset

Vieras

#1595 Re:

2013-03-23 12:55:47

#1567: -

Avioliitto -sana on nimenomaan ollut suomenkielessä jo ENNEN kristillistä vaikutuspiiriä. Avioliitto EI OLE kristinuskon keksintö, vaan sitä on harjoitettu jo kauan ennen kuin Raamattua oli olemassakaan. Sitä harjoitetaan myös useissa maissa, joissa kristinuskolla ei ole mitään sijaa.

Kirkollista avioliittoa ei tule sotkea lainopilliseen avioliittoon, eikä sitä olla nyt tekemässäkään. Tasa-arvoisen avioliittolain astuttua voimaan kirkko on edelleen vapaa toimimaan, kuten itse parhaakseen näkee. Se on oma instituutionsa, joka tulisi erottaa valtiosta kokonaan.

Kun te nyt näitä vanhoja arvoja ihailette, niin kannatatteko pakkoavioliittoja? Siitä ei ole montaa sataa vuotta, kun käytännössä kaikki Euroopan avioliitot solmittiin vanhempien kautta, eikä niissä ollut kyse rakkaudesta tai kiintymyksestä. Tarkoitus oli vain turvata perheen arvot ja varallisuus.

Mitä mieltä olette kahden ateistin heteron avioliitosta, joka on pantu täytäntöön maistraatissa? Eikö avioliitto ole pätevä, koska se ei ole kirkollinen vihkiminen? Entä kahden shintolaisen avioliitto? Onko sekin haureutta ja syntiä?

Minua loukkaa suuresti, kuinka puhutti siitä, ettei lapsi voi kehittyä normaalisti homoseksuaalisessa ympäristössä. Kiitos, olen kasvanut oikein älykkääksi, heteroksi yliopisto-opiskelijaksi.