Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Koo

#1452

23.03.2013 00:05

Myöskin tämä Matteuksen evankeliumin 8. luku: "5 Kun Jeesus oli saapunut Kapernaumiin, muuan sadanpäällikkö tuli hänen luokseen ja pyysi häneltä apua 6 sanoen: "Herra, palvelijani makaa kotona halvaantuneena, kovissa tuskissa." 7 Jeesus sanoi: "Minä tulen ja parannan hänet." 8 Mutta sadanpäällikkö vastasi: "Ei, Herra, en minä ole sen arvoinen, että tulisit kattoni alle. Sano vain sana, ja palvelijani paranee. 9 Minä tottelen itsekin toisten käskyjä ja komennan omia sotilaitani. Kun sanon sotilaalle: 'Mene', niin hän menee, tai toiselle: 'Tule', niin hän tulee, tai palvelijalleni: 'Tee tämä', niin hän tekee."
Alkuperäisessä raamatun tekstissä käytetään palvelijasta sanaa "pais", joka tarkoittaa miespuolista rakastajaa. Tämä selittäisi myös, miksi sadanpäällikkö oli matkannut niin pitkään pelkän palvelijan vuoksi ;)
Evankeliumi jatkuu: "
10 Tämän kuullessaan Jeesus hämmästyi ja sanoi niille, jotka häntä seurasivat: "Totisesti: näin vahvaa uskoa en ole tavannut yhdelläkään israelilaisella. 11 Minä sanon teille, että niin idästä kuin lännestä tulee monia, jotka taivasten valtakunnassa käyvät aterialle yhdessä Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin kanssa. 12 Mutta ne, joiden oli määrä periä valtakunta, heitetään ulos pimeyteen. Siellä itketään ja kiristellään hampaita." 13 Sitten Jeesus sanoi sadanpäällikölle: "Mene. Tapahtukoon niin kuin uskot." Sillä hetkellä palvelija parani." Tämä taas tarkoittaa sitä, että tulee ihmisiä Israelin rajojen ulkopuolelta ja voi käydä niin, että heidän uskonsa on aidompaa, kun taas ne, jotka olivat varmoja pelastuksestaan, tuomitaan helvettiin. Jospa siis jokainen huolehtisi omasta taivasosuudestaan ja jättäisi muut tuomitsematta ;)

Vastaukset


Vieras

#1457 Re:

2013-03-23 00:10:58

#1452: Koo -

Varas ei tule kuin varastamaan, tappamaan, tuhoamaan.........