Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

;-) Thelma

#1245 Mistähän te oikein keskustelette?

22.03.2013 17:16

Mielenkiintoista seurata tämän addressin etenemistä. Kun allekirjoituksia oli vain jotakin tuhat tai pari, kukaan ei juuri noteerannut koko keräystä. MUTTA kun allekirjoituksia alkoi tulla, alkoi mielipiteitäkin.Ihmettelen kovasti suomalaisen keskustelun tasoa "suvaitsevaisuudesta". Itseään "suvaitsevimpina" pitävät pitävät yleensä kovinta ääntä ja käyttävät loukkaavimpia sanakäänteitä! Ja sitä ei pidetä minään! Ja huudetaan kovaan ääneen, että olet tässä maassa "suvaitsevainen" vain, jos olet samaa mieltä minun, "tosisuvaitsevaisen" kanssa! Voi että sen!!!! Aina on olemassa ihmisiä, joiden elämän arvot eivät heilahtele eri pintailmiöiden mukaan, vaan maailmankatsomus on ankkuroitunut syvempään, toisenlaiseen arvomaailmaan ja näkemykseen. Uskon, että tänä päivänä ollaan "suvaitsevaisia" vain sen vuoksi, että halutaan olla trendikkäitä, ja taitaa siinä olla hieman pelkoakin mukana, koska "suvaitsevaisten" porukka osaa olla aika agressiivista, ja aiheuttaa suoranaista pelkoa ympäristössä. Lisäksi luulen, että siihen liittyy tarve kuulua ns "kulttuuri-älymystöön", hyvinkoulutettujen, trendikkäiden ihmisten piiriin, vaikka ei sisäpiiriin kuuluisikaan. Siinä on vain sellainen ongelma, että meitä muitakin on, vaikka emme juuri arjessa näykään, itseasiassa meitä on aika paljon. Se saattaa aiheuttaa tulevaisuudessa hämmästystä, kun joudutaan toteamaan, että meitä onkin itse asiassa enemmän, kuin kukaan olisi uskonut... Mutta minä uskon! Kaikille yhdessä ja jokaiselle erikseen valoisaa kevättä ja Armorikasta Vapahtajamme ylösnousemusjuhlaa! Tiedättekö, loppujen lopuksi me kaikki olemme "saman saven seosta"!

Vastaukset


Vieras

#1259 Re: Mistähän te oikein keskustelette?

2013-03-22 17:43:45

#1245: ;-) Thelma - Mistähän te oikein keskustelette?

Minustakin koko suvaitsevaisuus -sanan käyttö on tässäkin yhteydessä jotenkin kummallista. "Suvaitsija" asemoi itsensä aika ylimielisesti suvaittavan yläpuolelle.  Siksi en tosiaankaan halua että minua, arvomaailmaani tai parisuhdettani "suvaitaan".

Omassa maailmankatsomuksessani ihmiset ovat lähtökohtaisesti keskenään tasa-arvoisia esim. seksuaalisuuteen tai valitsemaansa uskontoon katsomatta. Samasta savesta, kuten mainitsit. Tosielämässä tämä tasa-arvo ei useinkaan toteudu, mutta sitä kohti on hyvä pyrkiä. Se että valtio käsittelee kansalaistensa parisuhteita yhtäläisesti, ilman "sekundaleimoja" on yksi esimerkki tasa-arvosta. Siitä näkemyksestä en halua luopua, olkoon se sinun mielestäsi vaikka kuinka väärin tai halveksuttavaa.

kkk

#1271 Re: Mistähän te oikein keskustelette?

2013-03-22 18:30:17