Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Teppo

#712 Re: Raamatusta.

21.03.2013 10:19

#709: - Raamatusta.

Olen itsekin yrittänyt tätä samaa. Mutta kappas kappas, ei toimikaan. Uskonsa sokaisemat ihmiset kun saavat käyttää tätä iänikuista puolustuslausetta:

Raamattu on tulkinnanvarainen kirjoitus.

Eli itse voi tulkita kuinka itse parhaaksi näkee. Pidän käsittämättömänä sitä kuinka kuinka paljosta pääsee kuiville vain vetoamalla uskoon ja sen tulkintaan. Kirkko ja Valtio välittömästi irti toisistaan kokonaan. Kirkko saa olla vihkimättä ihmisiä avioliittoon jos niin sen parhaaksi näkee, mutta valtiolla ei ole mitään oikeutta olla virallistamatta avioliittoa sukupuolen perusteella.

Enkä ymmärrä tätä ajatusta että pitäisi kutsu homoliittoja "pariliitoksi" ja heteroliittoja avioliitoiksi. Kutsutaanko maahanmuuttajien liittoa sitten "mamuliitoksi" ja kerran aikasemmin eronnoiden uutta liittoa "tokaliitoksi". Vitut se avioliitto niin pyhä ole ettei sen konseptiin voisi kajota. Uskonnolliset liitot pysykööt lestissään ja jatkoakoot ihmisten sortamista, kuten uskonnoilla tapana on. (Itse kyllä pidän suomen kirkosta ja olen sitä mieltä että siellä tehdään paljon hyvää, nämä vastustaja hyvin usein ovat sitten niitä pahempia tyyppejä) Mutta valtiolle välittömästi laki joka takaa kaikille mahdollisuuden avioliittoon maistraatin kautta.

Vastaukset

Tommy B

#722 Re: Re: Raamatusta.

2013-03-21 11:11:02

#712: Teppo - Re: Raamatusta.

Näin on. Nämä ääriukovaiset ovat ymmärtäneet asian niin, kuin se olisi jotenkin heidän asiansa ja heitä vastaan. Tätä keskustelua ei tarvitsisi edes käydä, jos valtio ja kirkko olisi ymmärretty aikanaan toisistaan erottaa. Kuten tuolla aiemmin mainitsin, on tämä lainsäätäjän asia ja kirkko sekä uskovaiset esittäköön mielipiteensä aivan vapaasti, mutta hehän tätä eivät päätä.

Tässä koko lakialoitteella ole mitään tekemistä kirkon kanssa muutenkaan: kirkon ei edelleenkään tarvitse vihkiä homopariskuntia avioliittoon. Käykööt sitten sen väännön keskenään kirkolliskokouksessa, jossa ei ole typeriä ateisteja sekoittamassa pakkaa.

Nämä uskovaiset eivät suostu näkemään tätä ihmisoikeuskysymyksenä. Avoparina parikymmentä vuotta elänyt pariskunta ei saa periä toisiaan, vaan esim. yhteisestä asunnosta puolet siirtyy vainajan omaisille. Kuolevan potilaan hoidosta ei voi päättä, kuten "normaaliavioliitossa" voi. Yhteistä sukunimeä ei voi ottaa, jne... Tällaiset perusoikeudet näiden raamatunhalaajien mielestä eivät homoille kuulu.